Star Wars Outlaws-planeten even groot als twee à drie Assassin's Creed Odyssey-zones
Game komt in 2024 uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc
Elke planeet in Star Wars Outlaws is qua grootte vergelijkbaar met twee tot drie zones uit Assassin's Creed Odyssey.
Dat heeft creative director Julian Gerighty gemeld aan het tijdschrift Edge (via Mp1st). In de game kunnen zoals eerder bekendgemaakt diverse planeten bezocht worden, maar nu is er dus een beeld geschetst van hoe groot het speelgebied op elke planeet is.
Hoewel niet wordt verduidelijkt wat met 'zones' wordt bedoeld, is het aannemelijk dat daarmee de diverse regio uit Odyssey worden bedoeld, zoals Attika. Dit zijn op zichzelf al flinke gebieden, en de gebieden op de planeten in Outlaws zijn dus twee tot drie keer zo groot. Tegelijkertijd betekent dit dat de verkenbare gebieden op planeten in het spel ook weer niet té groot worden.
Gerighty bevestigde ook dat elk gebied in de game door de ontwikkelaars zelf is gemaakt, en er dus geen procedureel gegenereerde gebieden in het spel zitten. Dit in tegenstelling tot veel moderne openwereldgames.
Tot nu toe is in ieder geval bekend dat de planeten Tatooine, Akiva, Toshara, Canto Bight en Kojimi in het spel zitten. Het is mogelijk dat er meer planeten te vinden zijn, maar dit is nog niet duidelijk.
Star Wars Outlaws wordt omschreven als de eerste Star Wars-openwereldgame ooit. Het spel speelt zich af tussen The Empire Strikes Back en Return of the Jedi. Spelers ontdekken in de game zowel iconische als nieuwe planeten en sterrenstelsels. Ze duiken in de huid van Kay Vess en haar compagnon Nix. Zij moet een gigantische overval plegen.
De game wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, in samenwerking met LucasFilm Games, en komt ergens in 2024 uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Het spel draait op de Snowdrop Engine van Ubisoft. Hieronder is nog eens de gameplayonthulling van het spel te bekijken.