Star Wars Outlaws krijgt grootste marketingcampagne voor Ubisoft-game ooit
De game verschijnt op 30 augustus op PS5, Xbox Series en pc
Ubisoft heeft zijn grootste marketingcampagne ooit in de steigers staan voor Star Wars Outlaws.
Dat heeft Ubisoft-CEO Yves Guillemot laten weten aan investeerders (via Insider Gaming). Hij zei het volgende: "We rekenen op een sterke release voor Star Wars Outlaws. Het is een van de games dit jaar waar mensen het meeste op zitten te wachten en we krijgen erg positieve feedback van de community, en we hebben de grootste marketingcampagne voor een Ubisoft-game ooit in petto."
Precieze bedragen werden niet genoemd, maar aangezien het bekend is dat de marketing van Assassin's Creed-games vaak al in de honderden miljoenen dollars loopt, is het waarschijnlijk dat er voor Star Wars Outlaws ook aan dergelijke bedragen gedacht moet worden.
Star Wars Outlaws draait om het nieuwe personage Kay Vess, een relatieve nieuweling in de onderwereld die al van kleins af aan voor haarzelf en de schattige Merqaal Nix zorgt. De game speelt zich af tussen Episode 5 en Episode 6 van de Star Wars-films, wat betekent dat de burgeroorlog tussen de Empire en de Rebellion in volle gang is.
Outlaws verschijnt op 30 augustus voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de Gold- of Ultimate-editie van de game aanschaffen, ontvangen drie dagen eerder toegang, alsmede extra's zoals een exclusieve missie en cosmetische items.
Hieronder is een nieuwe video te zien - gedeeld door IGN - waarin wordt gekeken naar de maan Toshara, een van de locaties in de game.