'Star Wars Outlaws is geen rpg van twee- tot driehonderd uur'
'Een game is te groot wanneer spelers er niet van kunnen genieten of het niet kunnen uitspelen'
Spelers hoeven van Star Wars Outlaws geen rpg van twee- tot driehonderd uur te verwachten.
Dat meldt creative director Julian Gerighty tijdens een interview met IGN. Hij benadrukte daarin dat de aankomende game niet te groot wordt. "Een game is te groot wanneer spelers er niet van kunnen genieten of het niet kunnen uitspelen." Even later meldt hij: "Het is absoluut geen epische rpg van twee- tot driehonderd uur die je niet uit kunt spelen. Dit is een gefocust actie-avontuur-rpg."
Gerighty heeft eerder al benadrukt dat Outlaws niet te groot wordt. In het tijdschrift Edge meldde hij dat elke planeet in de game vergelijkbaar is met twee of drie zones in Assassin's Creed Odyssey.
Het eerder dit jaar onthulde Star Wars Outlaws wordt omschreven als de eerste Star Wars-openwereldgame ooit. De game speelt zich af tussen The Empire Strikes Back en Return of the Jedi. Spelers duiken in de huid van Kay Vess en haar compagnon Nix. Zij moet een gigantische overval plegen.
Outlaws wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, in samenwerking met LucasFilm Games, en komt ergens in 2024 uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Afgelopen week is een nieuwe developer diary van de game uitgekomen. Bekijk die hier.