'Star Wars Eclipse bestaat nog, maar ligt te sudderen'
Nieuws

'Star Wars Eclipse bestaat nog, maar ligt te sudderen'

Eerdere geruchten spraken van een release in 2026

Volgens een Quantic Dream-werknemer is Star Wars Eclipse nog altijd in ontwikkeling, maar is het spel nog niet klaar voor de buitenwereld.

IGN vroeg aan Lisa Pendse, de vicepresident van marketing bij Quantic Dream, wat de status van de game is. "Mag ik zeggen dat het spel nog bestaat? Want het bestaat nog. Het is alleen nog niet klaar. Het ligt te sudderen."

Eerder dit jaar gingen er geruchten dat Star Wars Eclipse op zijn vroegst in 2026 pas uitkomt. De game werd in 2021 aangekondigd. De release zou onder andere vanwege moeilijkheden met het vinden van nieuwe werknemers zolang op zich laten wachten. Er kwamen de afgelopen jaren verschillende berichten naar buiten over een giftige werkcultuur bij Quantic Dream. Maar ook de schaal van de game zou bijdragen aan het lange ontwikkeltraject.

Veel is er nog niet bekend over Star Wars Eclipse - een officiële releasedatum ontbreekt nog en ook is niet duidelijk op welke platforms het spel verschijnt. Duidelijk is dat de verhalende Star Wars-game zich ten tijde van de High Republic afspeelt. In de game nemen spelers de rol aan van verschillende personages, waarbij keuzes invloed hebben op de toestand in de Outer Rim van het universum.

Vorig jaar lekten er wel mogelijke nieuwe details over de game uit. Zo zou een van de hoofdpersonages Sarah zijn, een atletische dertiger die van een ras van mensachtigen komt. Dit ras staat aan het hoofd van een rijk genaamd de Zaraan. Dit ras zou politiek en militair gezien behoorlijk agressief zijn. Er zou weinig verschil tussen mannen en vrouwen zijn, behalve dat wanneer een koppel trouwt dit koppel één bestuurseenheid wordt die samenwerkt. Dit levert echter problemen op, omdat Sarah fanatiek gelooft in het geweld en de onderdrukking van het keizerrijk, en haar partner Xendo een stuk softer is. De relatie tussen dit tweetal zou een belangrijke rol spelen in de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!