Square Enix wil Performance-modus van Final Fantasy 7 Rebirth verbeteren
Waaronder de lichtval op het gezicht van personages tijdens de gameplay
Square Enix is van plan om een update uit te brengen voor Final Fantasy 7 Rebirth waarmee de Performance-modus van de game verbeterd wordt.
Dat liet regisseur Naoki Hamaguchi weten aan One More Game. Het is de bedoeling dat er een update voor de game uitkomt waarmee het uiterlijk en de prestaties van de Performance-modus worden verbeterd. Dat komt niet uit de lucht vallen: sommige spelers hebben kritiek geuit op deze modus. Eerder werd de Perfomance-modus ook al verbeterd in de demo van de game.
Hamaguchi treedt niet in detail over wat er precies verbeterd gaat worden of wanneer de update uitkomt, maar hij haalt wel de 'enge' gezichten van personages aan. Daarmee refereert hij hoogstwaarschijnlijk naar het uiterlijk van de gezichten van personages tijdens de gameplay. Door een gebrek aan gedetailleerde lichteffecten zien deze gezichten er niet geheel natuurlijk uit. Spelers klagen ook over de dynamische resolutie van de game die tijdens de Performance-modus op sommige momenten te ver in zou zakken.
Final Fantasy 7 Rebirth is het tweede deel van de remake van de klassieke rpg Final Fantasy 7. Aan het einde van het paar jaar geleden uitgekomen eerste deel verlaten de helden van de game de stad Midgar. In de oorspronkelijke game is dat het moment dat spelers de open wereld betreden. Final Fantasy 7 Rebirth kwam eind februari uit op PlayStation 5.
Erik Nusselder beloonde de game met een 9: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."