Square Enix onthult DualSense-features van Final Fantasy 16
Nieuws

Square Enix onthult DualSense-features van Final Fantasy 16

Haptische feedback en adaptieve triggers worden aan het werk gezet

Square Enix heeft bekendgemaakt op wat voor manieren Final Fantasy 16 gebruikmaakt van de unieke opties van de DualSense-controller.

Dat deed Hiroshi Takai in een artikel op PlayStation Blog. "Er zijn bepaalde secties in de game waarin spelers zware deuren moeten openen of valhekken moeten optillen, en we gebruiken de adaptieve triggers om het gevoel van moeite en weerstand na te bootsen. Dit wordt ook gebruikt wanneer er op chocobos wordt gereden."

Daar blijft het echter niet bij: "De haptische feedback (in de controller) kan extreem subtiele vibraties creëren, wat we gebruiken om een gevoel van aanwezigheid te creëren tijdens tussenfilmpjes. We hebben geluidseffecten van elke scène omgevormd tot haptische data, wat ons details die voorheen niet mogelijk waren laat weergeven, zoals de beweging van lucht."

Square Enix maakte gisteren bekend dat de aankomende rpg 'goud is gegaan', wat betekent dat de ontwikkeling van de game ver afgerond is. "Final Fantasy 16 is goud gegaan. Het hele team, waaronder Torgal, hoopt dat jullie uitkijken naar de release van de game op 22 juni", zo schreef het bedrijf op Twitter.

Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit op PlayStation 5 en belooft zich meer op actievolle gevechten te richten dan voorgaande delen uit de reeks. Eerder werd bekendgemaakt dat het ongeveer 35 uur duurt om het hoofdverhaal uit te spelen. De speelduur zou nog eens verdubbeld worden als men alle optionele content wilt voltooien.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early Access-versie Brighter Shores van Runescape-maker verschijnt op 6 november
Nieuws

Early Access-versie Brighter Shores van Runescape-maker verschijnt op 6 november

De mmo moet clichés van het genre vermijden

De Early Access-versie van Brighter Shores, de nieuwe mmo van Runscape-bedenker Andrew Gower, komt op 6 november uit.

Eerst was het de bedoeling dat de game op 5 november uit zou komen, maar vanwege de Amerikaanse presidentsverkiezingen op die dag is de release met een dag uitgesteld. Op 22 oktober start er wel een gesloten bèta voor een selecte groep spelers.

Gower ontwikkelt Brighter Shores met zijn nieuwe studio Fen Research. De game lijkt qua gameplay vergelijkbaar met Runescape te worden. Het is dan ook een point & click-rpg. Brighter Shores speelt zich af in het magische land Adothria, waar spelers als stadswacht op avontuur gaan.

Gower wil de gebruikelijke clichés van het genre vermijden. Zo moet het spel geen 'grindy gameplay' bevatten en worden de standaard klassen ingewisseld voor Cryoknight, Hammermage en Guardian.

Brighter Shores verschijnt op pc en Mac en wordt free-to-play. Daarnaast komt er een optionele premium pass waarmee spelers extra content vrijspelen. Het gaat daarbij om compleet nieuwe gameplay in plaats van alleen kleinere cosmetische toevoegingen. De Steam-pagina kan hier bezocht worden.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Life is Strange: Double Exposure-trailer heeft een true crime-sfeertje
Nieuws

Life is Strange: Double Exposure-trailer heeft een true crime-sfeertje

Game komt op 29 oktober naar PS5, Xbox Series en pc

Een nieuwe trailer van het aankomende Life is Strange: Double Exposure geeft de game een true crime-achtig sfeertje mee.

Max - bekend uit het origineel - keert in deze nieuwe Life is Strange-game terug. Inmiddels studeert ze aan Caledon University en heeft ze aan haarzelf beloofd nooit meer haar speciale krachten waarmee ze de tijd kan terugspoelen te gebruiken.

Ondanks dat komt ze in Double Exposure in een parallelle tijdlijn terecht terwijl ze de dood van haar vriendin Safi onderzoekt. In deze andere tijdlijn leeft ze nog. Het feit dat Max de dood van haar vriendin onderzoekt, is natuurlijk een perfect recept voor een trailer die inspeelt op het populaire true crime-genre.

Life is Strange: Double Exposure verschijnt op 29 oktober voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en op een later moment ook op Nintendo Switch.

Jacco Peek ging onlangs al aan de slag met de game en schreef een preview: "Het is echter vooral de sfeer die Double Exposure zo prettig maakt. Life is Strange waardeert de kalme momenten van het leven als geen ander, en de stem van Hannah Telle die terugblikt op Max’ recente herinneringen doet behoorlijk terugdenken aan het eerste deel. Bovendien vraagt de game aan spelers welk einde ze in het eerste deel kozen (het opofferen van Chloe of Arcadia Bay) en neemt dat gedurende de rest van de game in acht."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Arkane Studios-artwork toont illustratie van Blade
Nieuws

Nieuwe Arkane Studios-artwork toont illustratie van Blade

Arkane werkt al enkele jaren aan de game rondom het comic-personage

Arkane Studios heeft iets meer informatie en artwork van de aankomende Blade-game waar de studio aan werkt gedeeld.

Dat deed de studio in een blogpost waarin wordt gevierd dat Arkane vijfentwintig jaar bestaat. Daarin vertelt co-creative director Sébastien Mitton het volgende over eerder verschenen en toekomstig werk van de studio:

"Deze projecten bewijzen dat verhaalvertelling, gameplay en kunst samen adembenemende magie kunnen creëren - een belangrijk onderdeel van het DNA van onze studio." Hij laat daarbij weten dat hij niet kan wachten om "niet in kaart gebrachte dimensies van onze kunst" te verkennen met Blade. Hij belooft dat Arkane "de grenzen van innovatie en creativiteit blijft verleggen".

Onderaan de blogpost is artwork te zien waarop allerlei games van Arkane samenkomen. Linksboven in de artwork is ook een schets van Blade te zien. Dat is meteen de beste blik die fans tot nu hebben gekregen van Arkane's versie van het comic-personage, aangezien eerder uitgekomen artwork alleen de achterkant van het personage toonde en Blade niet te zien was in de aankondigingstrailer.

Blade werd afgelopen december aangekondigd. De third-person actiegame gaat zich afspelen in een gedeelte van Parijs dat onder quarantaine valt tijdens een bovennatuurlijk noodgeval. Vampiers zijn namelijk ten tonele verschenen en het is aan Blade om inwoners van Parijs veilig te stellen.

Het is nog niet bekend wanneer en op welke systemen Blade verschijnt, al is het waarschijnlijk dat hier in ieder geval Xbox Series X en S en pc onder vallen. Arkane maakt tegenwoordig onderdeel uit van Microsoft, maar dat bedrijf geeft steeds vaker games uit op andere platforms - waaronder Indiana Jones and the Great Circle, net als Blade een game gebaseerd op een licentie die eigendom is van Disney.

Eerder dit jaar vond er een grootschalige ontslagronde binnen Xbox plaats, waarbij ook Arkane Austin - de ontwikkelaar van Redfall en Prey - werd gesloten. Blade is in ontwikkeling bij het team van de studio die nog wel in dienst is - Arkane Lyon.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!