Square Enix onthult DualSense-features van Final Fantasy 16
Haptische feedback en adaptieve triggers worden aan het werk gezet
Square Enix heeft bekendgemaakt op wat voor manieren Final Fantasy 16 gebruikmaakt van de unieke opties van de DualSense-controller.
Dat deed Hiroshi Takai in een artikel op PlayStation Blog. "Er zijn bepaalde secties in de game waarin spelers zware deuren moeten openen of valhekken moeten optillen, en we gebruiken de adaptieve triggers om het gevoel van moeite en weerstand na te bootsen. Dit wordt ook gebruikt wanneer er op chocobos wordt gereden."
Daar blijft het echter niet bij: "De haptische feedback (in de controller) kan extreem subtiele vibraties creëren, wat we gebruiken om een gevoel van aanwezigheid te creëren tijdens tussenfilmpjes. We hebben geluidseffecten van elke scène omgevormd tot haptische data, wat ons details die voorheen niet mogelijk waren laat weergeven, zoals de beweging van lucht."
Square Enix maakte gisteren bekend dat de aankomende rpg 'goud is gegaan', wat betekent dat de ontwikkeling van de game ver afgerond is. "Final Fantasy 16 is goud gegaan. Het hele team, waaronder Torgal, hoopt dat jullie uitkijken naar de release van de game op 22 juni", zo schreef het bedrijf op Twitter.
Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit op PlayStation 5 en belooft zich meer op actievolle gevechten te richten dan voorgaande delen uit de reeks. Eerder werd bekendgemaakt dat het ongeveer 35 uur duurt om het hoofdverhaal uit te spelen. De speelduur zou nog eens verdubbeld worden als men alle optionele content wilt voltooien.