Spelerslimiet Helldivers 2 verhoogd naar 700 duizend
De ontwikkelaar verwacht dat die limiet snel wordt bereikt
Arowhead Game Studios heeft de limiet van gelijktijdige Helldivers 2-spelers verhoogd naar 700 duizend.
De limiet stond voorheen op 450 duizend - ingesteld omdat de servers niet meer spelers aankonden - maar CEO Johan Pilestedt liet vanochtend vroeg weten dat de limiet nu dus verhoogd is. De patch lost ook een bug op waarbij sommige spelers vast bleven zitten in filmpjes. Pilestedt waarschuwt dat de nieuwe limiet alsnog bereikt gaat worden, maar dat dit de wachttijden wel vermindert.
Gisteren kwam er ook al een patch uit voor Helldivers 2 waarbij spelers die vijftien minuten of langer inactief zijn in de game, naar het titelscherm worden gestuurd. Op die manier krijgen spelers die wel actief willen spelen de kans op de servers te komen.
Spelers proberen in de co-op-shooter Helldivers 2, dat beschikbaar is op PlayStation 5 en pc, als onderdeel van een team buitenaards gespuis van 'Super Earth' weg te houden en krijgen diverse missies voorgeschoteld, zoals bijvoorbeeld het verkrijgen van belangrijke data of het vernietigen van een vijandelijk nest. Mensen kiezen hun missies vanuit een hub op een ruimteschip, dat ook van upgrades voorzien kan worden. Dat zorgt er voor dat spelers hun arsenaal kunnen uitbreiden en upgraden.
Sebastiaan van der Bij gaf een 8 aan het spel: "Hoewel Helldivers 2 enigszins tekortschiet in originaliteit en diepgang wat betreft de missies en het verhaal, compenseert het ruimschoots met de grappige *tone of voice*, spectaculaire gameplay en hilarische momenten. Ondanks de soms wat chaotische actie, biedt het voldoende tactische diepgang om je een voordeel te geven tijdens de gevechten, terwijl het belang van communicatie tussen teamgenoten wordt benadrukt."