Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West
Nieuws

Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West

Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West.

Dat vertellen regisseur Mathijs de Jonge en narrative director Benjamin McCaw van Guerrilla Games onder andere in een interview met Game Informer.

Het zogenaamde free climbing-systeem zorgt ervoor dat spelers elke 'rots, berg of clif' kunnen beklimmen, in tegenstelling tot het vorige deel. "We hebben de wereld verder geopend en het aantrekkelijker gemaakt om te verkennen", zegt de Jonge.

Ook is vond 'een groot gedeelte van de ontwikkeling' van de game plaats op PlayStation 4, waar volgens de ontwikkelaar 'een hoop' getest wordt. 

"We zorgen er dus voor dat bezitters van die console een geweldige ervaring hebben en dat de game er ook daar goed uitziet", legt de Jonge uit. "Voor de PlayStation 5 kunnen we een stuk verder gaan natuurlijk. Visueel gezien kunnen we veel meer detail toevoegen, de rendertechniek voor onderwaterscènes is speciaal op PS5 - het heeft extra detail en systemen, zoals de golftechniek 

En de belichting van Aloy is beter gedefinieerd. We gebruiken een speciaal lichtsysteem voor Aloy, dat op PlayStation 4 alleen wordt gebruikt in tussenfilmpjes. Op PlayStation 5 hebben we veel meer hardwarekracht, zodat ze er altijd goed uitziet dankzij de licht-set-up die altijd met haar meereist."

Andere details uit het interview zijn dat de game een 'volledig nieuwe skilltree' bevat om verschillende speelstijlen te bieden, het vechtsysteem is gebaseerd op combo's en dat de game een werkbank bevat om wapens te upgraden. Ook biedt de game een 60 fps-modus.

Horizon Forbidden West verschijnt voor PlayStation 5 en PlayStation 4. Volgens Guerrilla Games loopt de ontwikkeling op schema, maar het is nog onduidelijk wanneer de game verschijnt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!