Sony 'wil niet achterblijven' op het gebied van aankopen
Nieuws

Sony 'wil niet achterblijven' op het gebied van aankopen

Bedrijf overweegt financiële servicetak af te stoten

Sony geeft aan "niet achter te willen blijven" qua het doen van aankopen binnen de entertainmentindustrie. Het overweegt een gedeelte van het bedrijf af te stoten om dit mogelijk te maken.

Dat meldt directeur Hiroki Totoki volgens Financial Times. Er wordt daarbij specifiek gemeld dat het bedrijf investeringen in "de entertainmentindustrie" wil maken, waaronder dus ook PlayStation valt. "Om onze groei in het medium op de lange termijn mogelijk te maken, moeten we op een compleet nieuw niveau kunnen investeren in deze industrie."

Daarmee lijkt het bedrijf te suggereren dat aankopen van ontwikkelaars en uitgevers niet uitgesloten worden. "Er wordt geconsolideerd in de entertainmentindustrie en Sony wil niet achterblijven." Daarmee lijkt men te refereren naar andere bedrijven die grootschalige aankopen maken, zoals Microsoft, al kunnen daar ook bedrijven in andere entertainmentsectoren onder vallen.

Om meer geld voor aankopen vrij te maken, wil Sony mogelijk de financiële servicetak van de rest van het bedrijf splitsen. Dit gedeelte van het bedrijf richt zich specifiek op zaken als levensverzekeringen en bankzaken.

Sony heeft de afgelopen jaren al flink geïnvesteerd in de entertainmentindustrie. Zo heeft PlayStation gamestudio's als Bungie en Housemarque overgenomen en heeft Sony EMI Music Publishing en Crunchyroll gekocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error