Sony toont de techniek achter PlayStation VR2 en Sense-controllers
Nieuws

Sony toont de techniek achter PlayStation VR2 en Sense-controllers

Sony heeft twee video's uitgebracht waarin het de techniek achter de PlayStation VR2 en de bijbehorende Sense-controllers uitgebreid toont.

In de eerste video behandelt Takamasa Araki van het mechanical design team de PlayStation VR2-headset, terwijl in de tweede video Takeshi Igarashi van het peripheral design team de Sense-controller uit de doeken doet. Daarbij worden beide apparaten tot in de kleinste details bestudeerd, uit elkaar gehaald en uitgelegd.

Beide video's zijn Japans gesproken, maar mensen kunnen de ondertiteling aanzetten in de YouTube-video's voor een duidelijke Engelse vertaling. Dat doet men door op de 'CC'-knop te drukken aan de onderkant van de video's.

PlayStation VR2 komt op 22 februari uit en kost 599,99 euro. In het pakket zitten de headset, de Sense-controllers en stereo en een koptelefoon voor stereogeluid. Op dezelfde dag komt ook een oplaadstation voor de controllers uit voor de prijs van 49,99 euro. Daarnaast komt er op dezelfde dag ook een bundel met vr-game Horizon Call of the Mountain uit. Deze bundel gaat 649,99 euro kosten.

De vr-headset voor PlayStation 5 heeft een oledscherm met 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en een gezichtsveld van 110 graden. Verder heeft PS VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de nieuwe controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. Dit zorgt er ook voor dat alleen het gedeelte van het scherm waar spelers precies naar kijken volledig weergegeven hoeft te worden. 

Er staan zo'n 36 PS VR2-games gepland om op 22 februari uit te komen, waaronder compleet nieuwe titels en updates voor bestaande vr-games. Hieronder vallen Horizon Call of the Mountain, Moss en diens vervolg, Tetris Effect Connected, Gran Turismo 7, Resident Evil Village en Rez Infinite. Bekijk hier een lijst met alle games die op release verschijnen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!