Shadow of the Colossus-film staat nog op de planning
Nieuws

Shadow of the Colossus-film staat nog op de planning

Regisseur Andrés Muschietti spreekt van een sterk script

Andrés Muschietti, de regisseur van de in 2009 aangekondigde verfilming van Shadow of the Colossus, heeft aangegeven dat de intentie er nog altijd is om de film te maken. Het zou er zelfs op lijken dat de productie plaats kan vinden.

Sony kondigde in 2009 aan dat er een film van Team ICO's klassieke PlayStation 2-game Shadow of the Colossus zou komen. In 2014 werd gemeld dat Andrés Muschietti, bekend van IT, Mama en The Flash, de regie op zich zou nemen. Sindsdien was het echter stil rondom de film.

Muschietti heeft in een interview op het Argentijnse radiostation Radio TU echter een update geven (via TheGamer). "De film is al tien jaar in ontwikkeling, en de mogelijkheid dat we hem kunnen gaan maken is er nu." Hij benadrukt dat hij het project "niet heeft verlaten".

De regisseur gaf tijdens het interview toe dat hij geen fanatiek gamer is, maar hij noemde Shadow of the Colossus wel een "meesterwerk". Hij gaf daarbij aan dat er een script klaarligt dat "hij erg goed vindt".

Volgens Muschietti is het grootste obstakel nu de financiering van de film. "Er zijn factoren die niets te maken hebben mijn mijn hobby en wens om het te maken, maar met hoe populair een IP zoals deze is. Shadow of the Colossus is een cultgame, maar een studio kijkt naar de cijfers om te bepalen of de regisseur 200, 150 of 100 miljoen dollar krijgt. Er zijn verschillende versies van de film (die we kunnen maken), en ik wil natuurlijk dat ze me 200 miljoen dollar geven, maar dit moeten we in het achterhoofd houden."

PlayStation zet de laatste jaren wel steeds meer in op verfilmingen van zijn IP. Eerder verschenen er al films en series gebaseerd op The Last of Us, Uncharted, Twisted Metal en Gran Turismo, en er wordt gewerkt aan een serie gebaseerd op God of War en films gebaseerd op Ghost of Tsushima, Horizon en Helldivers. Ook zal er een vervolg op de Uncharted-film komen.

Team ICO, de ontwikkelaar van Shadow of the Colossus en Ico, bestaat niet meer, maar de bedenker van die games - Fumito Ueda - kondigde afgelopen december wel zijn nieuwe game aan die hij met zijn studio GenDesign ontwikkelt. Het spel heet Project: Robot en de eerste trailer kan hier worden bekeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'FromSoftware jaagt met Elden Ring Nightreign geen trends na'
Nieuws

'FromSoftware jaagt met Elden Ring Nightreign geen trends na'

Wel zag het bedrijf elementen in andere games die ze interessant vonden

Elden Ring Neightreign-regisseur Junya Ishizaki heeft laten weten dat de roguelite- en multiplayerelementen in de game niet bedoeld zijn om huidige trends na te jagen.

Dat liet hij weten in een interview met tijdschrift PCGamer (via GamesRadar). "Onze focus lag op het verdichten van de daadwerkelijke ervaring - de rpg-elementen, het verkennen, he t bouwen van personages, en levelen. We willen spelers het gevoel geven dat het allemaal samenkomt en uitmondt in een baasgevecht, maar dan in een geconcentreerdere vorm."

Ishizaki vervolgt: "Voor dit nieuwe gevoel van vervulling dat je niet precies kunt vinden in Elden Ring en onze vorige games, hadden we een aantal nieuwe mechanismen en elementen nodig. We hebben nooit de filosofie gehad dat we absoluut niets wilden doen van wat andere bedrijven doen. We zagen dit niet als een trend najagen, maar we zagen interessante elementen die goed kunnen werken binnen onze multiplayergameplay."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen. De game verschijnt voor PS5, PS4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Een precieze releasedatum voor het spel is op moment van schrijven niet bekend, maar er gaan geruchten dat deze aankomende week wordt aangekondigd. Daarnaast kunnen een selecte groep spelers op 14, 15, 16 en 17 februari een netwerktest van de game spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Project Arc heet vanaf nu PUBG: Blindspot
Nieuws

Project Arc heet vanaf nu PUBG: Blindspot

Demo van de tactische top-down shooter staat later deze maand op Steam

Krafton heeft de naam van de top-down shooter Project Arc gewijzigd naar PUBG: Blindspot.

De game werd afgelopen oktober al onthuld. Toen was het al bekend dat het om een spin-off van PUBG ging, maar nu draagt de nieuwe naam van de game dit dus ook uit. Daarbij heeft men aangekondigd dat er tussen 21 februari en 3 maart een demo beschikbaar zal zijn op Steam.

PUBG: Blindspot laat twee teams van elk vijf spelers het tegen elkaar opnemen op maps die van bovenaf worden bekeken. Daarbij ligt de focus op snelle schietactie met verschillende soorten geweren, waaronder assault rifles, submachine guns en sniper rifles.

Eén team probeert zich een weg naar de verborgen Crypt binnenin een gebouw te hacken door een zogeheten Decrypter te installeren. Wanneer de Dectrypter is geïnstalleerd, zal de Crypt van blauw naar rood veranderen om aan te geven dat hij gehackt is. Met de Crypt kan de 'Blue Chip' aangestuurd worden. Het andere team probeert de hackersgroep logischerwijs tegen te houden. Daarbij kan men middels explosieve hamers en granaatlanceerders door muren heen breken.

Een releasedatum voor de pc-game is er vooralsnog niet. De Steam-pagina kan hier bezocht worden. Hieronder valt een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!