Rocket League-spelers kunnen straks geen items meer met elkaar ruilen
Gamer.nl
Nieuws

Rocket League-spelers kunnen straks geen items meer met elkaar ruilen

De optie wordt op 6 december dit jaar verwijderd

Vanaf 6 december is het niet meer mogelijk voor spelers om items met elkaar te ruilen in Rocket League.

Dat heeft ontwikkelaar Psyonix aangekondigd. In 2016 werd de optie om items te ruilen aan de game toegevoegd. Op die manier konden spelers vrijgespeelde items, zoals cosmetische items die aan het einde van een wedstrijd worden uitgespeeld en bepaalde blueprints, ruilen met anderen.

Dit is vanaf 6 december dus niet meer mogelijk. Volgens Psyonix is deze keuze gemaakt om "op één lijn te komen met Epics strategie op het gebied van cosmetische items en item-winkels". Epic Games is sinds 2019 de eigenaar van Psyonix.

De ontwikkelaar merkt daarbij op dat dit er voor kan zorgen dat sommige Rocket League-voertuigen naar andere spellen van Epic komen in de toekomst, waarbij spelers die het voertuig in één game hebben, ook de eigenaar van dat voertuig zijn in andere spellen. Gepikeerde fans lijken er echter van overtuigd te zijn dat de wijziging in beleid vooral is gemaakt om er voor te zorgen dat er nog meer microtransacties worden verkocht.

Ondanks de negatieve reactie van spelers benadrukt Psyonix dat dubbele Core Items, Tournament Items en Blueprints nog wel geruild kunnen worden via het in-game systeem van Rocket League. Wanneer men daarvoor kiest, ontvangt men een nieuwe random item. Het is puur het ruilen met andere spelers dat wordt afgeschaft.

Epic Games kondigde eind vorige maand aan zo'n 830 werknemers te ontslaan - oftewel ongeveer zestien procent van het totaal aantal werknemers. CEO Tim Sweeney zei toen: "We besteden al een tijdlang meer geld dan dat we verdienen. We hebben geïnvesteerd in de volgende evolutie van Epic en Fortnite uitgegroeid tot een door de metaverse geïnspireerd ecosysteem voor creators. Ik ben lang optimistisch geweest dat we door deze transitie konden komen zonder ontslagrondes, maar achteraf zie ik dat dit onrealistisch is."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!