Rise of the Ronin verkoopt sneller dan de Nioh-serie
Nieuws

Rise of the Ronin verkoopt sneller dan de Nioh-serie

Goed teken

De verkoopcijfers van Rise of the Ronin lijken positief uit te pakken voor uitgever Koei Tecmo.

De Japanse uitgever heeft een nieuw financieel verslag gepubliceerd, waarin de prestaties van Rise of the Ronin worden uitgelicht. Hoewel er geen precieze cijfers worden genoemd, zegt de uitgever dat de verkoopcijfers van de Nioh-serie tot nu toe worden overtroffen. Nioh en Nioh 2 waren vorige games van ontwikkelaar Team Ninja.

Koei Tecmo stipt daarnaast aan dat de game gewaardeerd wordt door spelers, wat voor hen een stap is naar 'groei op de middellange en lange termijn'. Het gemiddelde op Metacritic staat op een 76, maar de gebruikersscore is gemiddeld een 87. De uitgever is daarnaast ook tevreden omdat de game 'het niveau van onze ontwikkeling, technologie en management heeft verhoogd'.

Tot slot benadrukt de uitgever wat volgens hen de grootste verbeterpunten van de game zijn. Het gaat dan om de nieuwheid van de open wereld en de kwaliteit van de graphics.

Ondergetekende gaf Rise of the Ronin een 7,5 in de review van Gamer.nl: "Rise of the Ronin barst van de ambitie: het wil een belangrijk moment uit de Japanse geschiedenis op een meeslepende manier vertellen in een open spelwereld waar je je eindeloos in kunt verliezen. Helaas komt dat niet altijd goed uit de verf en voelt de game rommelig en kleurloos aan. Gelukkig redt de uitstekende combat van Team Ninja de boel met vlijmscherpe precisie en memorabele gevechten."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!