Remaster van klassieke 3D-platformer Croc in de maak
Oprichter van oorspronkelijke studio klapt uit de school
De oprichter van Croc: Legend of the Gobbos-ontwikkelaar Argonaut Games heeft bevestigd dat er aan een remaster van de 3D-platformer wordt gewerkt.
James Batchelor, de hoofdredacteur van Games Industry, tweette een artikel over 'the making of Croc' waarbij hij meldde te verlangen naar een remaster. Jez San, de oprichter van Croc-ontwikkelaar Argonaut Games, reageerde daar opvallend op. "Ik heb nieuws maar het is nog een beetje vroeg om het aan te kondigen. De ontwikkeling van 'Croc HD' is begonnen."
Meer details zijn er op moment van schrijven nog niet. Croc verscheen in 1997 op PlayStation, Saturn en pc en is vergelijkbaar met andere typische 3D-platformers uit die tijd, zoals Super Mario 64. Sterker nog: een vroege versie van het spel werd als prototype aan Nintendo gepresenteerd, nog voordat Super Mario 64 op de markt verscheen.
Het spel kreeg een vervolg en een tweedimensionale spin-off - laatstgenoemde verscheen op de Game Boy Color in 2000. In de jaren daarna kwamen er wel een drietal mobiele games uit rondom het personage. Er waren plannen om een animatieserie te maken gebaseerd op Croc, maar die zijn nooit doorgezet.