Regisseur oorspronkelijke Silent Hill 2 erg blij met remake
Nieuws

Regisseur oorspronkelijke Silent Hill 2 erg blij met remake

Zo vindt hij het camerastandpunt een flinke verbetering

Masashi Tsuboyama, de regisseur van de oorspronkelijke versie van Silent Hill 2, heeft zijn blijheid uitgesproken met betrekking tot de komst van de remake die sinds vandaag verkrijgbaar is.

In de tweets die hij onlangs plaatste, liet Tsuboyama weten dat games en technologie constant aan evolutie onderhevig zijn, "waardoor er een hoop verschil zit in de beperkingen en niveaus van hoe men zich uit". De waarde van een remake zit volgens hem dan ook in het feit dat een nieuwe generatie de game kan spelen.

"Als de maker ben ik daar erg blij mee. Het is 23 jaar geleden! Zelfs als je het origineel niet kent, kun je gewoon van de remake genieten. Het maakt daarbij niet uit of het goed of slecht is - dat heeft geen invloed op het origineel."

Tsuboyama haalt daarna specifiek het cameraperspectief in de oorspronkelijke Silent Hill 2 aan. "Ik ben daar om eerlijk te zijn niet tevreden mee. De diepte en de kijkhoek werden gelimiteerd door wat er mogelijk was." De camera in de remake, die geplaatst is achter de schouders van het hoofdpersonage, voelt volgens hem realistischer.

Overigens is niet iedereen even blij met de Silent Hill 2-remake. Ondanks dat de game gemiddeld gezien goede scores ontvangt van de pers, is een selecte groep gamers boos omdat de game 'woke' zou zijn. De kleding van vrouwelijke personages zou bijvoorbeeld te lelijk zijn gemaakt. Als wraakactie pasten een aantal boze gamers de scores op de Wikipedia-pagina van de remake aan, waardoor het leek alsof het spel veel lage cijfers had gekregen. Wikipedia draaide de wijzigingen echter weer snel terug en gooide de mogelijkheid om aanpassingen te maken op de pagina dicht.

De Silent Hil 2-remake is vanaf vandaag beschikbaar op PlayStation 5 en pc. Onlangs bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen. Bekijk hier de launchtrailer van de game.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

View post on X
View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Valhalla heeft nu Steam Achievements
Nieuws

Assassin's Creed Valhalla heeft nu Steam Achievements

Ubisoft neemt Steam weer serieus

Krap twee jaar na de release van Assassin's Creed Valhalla op Steam zijn er nu ook Steam Achievements aanwezig in de game.

Assassin's Creed Valhalla verscheen in 2020 al op consoles pc via de Epic Games Store, en kwam vervolgens in 2022 ook naar Steam. Toen liet Ubisoft weten dat er geen Steam Achievements aanwezig zouden zijn in de game, tot teleurstelling van veel spelers. Nu zijn de Steam Achievements er dus wel, zo valt via SteamDB te zien.

Toen Ubisoft onlangs aankondigde dat Assassin's Creed Shadows uitgesteld werd naar volgend jaar, maakte het bedrijf ook bekend dat het games weer vaker en sneller op Steam zou uitbrengen. Toen werd ook aangekondigd dat Star Wars Outlaws op 21 november op Steam verschijnt. Eerder vandaag bleek al dat Mirage de volgende game is die de overstap maakt. De toevoeging van Steam Achievements in Valhalla lijkt ook onderdeel te zijn van deze terugkeer naar Steam.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Release van nieuwe Avatar: The Last Airbender-game gepland voor 2027 of 2028
Nieuws

Release van nieuwe Avatar: The Last Airbender-game gepland voor 2027 of 2028

In de game kunnen spelers alle vier de naties verkennen

De nieuwe actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender die vorige week werd aangekondigd, staat op dit moment gepland voor een release in 2027 of 2028.

Dat meldde Doug Rosen, de senior vicepresident van 'Games & Emering Media' bij Paramount, in een aflevering van de officiële Avatar-podcast. Op Reddit vatte iemand de informatie uit de podcast samen. Hoewel men nu blijkbaar mikt op een release in 2027 of 2028 voor de nieuwe Avatar-game, meldt Rosen dat hij niet kan verzekeren dat dit ook daadwerkelijk gehaald wordt. Daarbij wordt er gemikt op een release op de volgende generatie consoles.

Verder benadrukt Rosen dat het spel een actie-rpg gesitueerd in een open spelwereld wordt, waarbij alle vier de naties verkend kunnen worden. De game speelt zich daarbij zo'n zevenduizend jaar in het verleden af, kort nadat massale vulkaanuitbarstingen een nieuwe ijstijd inluiden.

Dat is opvallend, omdat de vier naties volgens officiële lore maar zo'n vierduizend jaar oud zijn. Fans speculeren echter dat laatstgenoemde feitje mogelijk vrij los te interpreteren is, en dat vierduizend jaar geleden bijvoorbeeld de uiteindelijke versies van de naties vast werden gelegd.

De projectnaam van de game is 'Ice Wars', en in het spel besturen spelers een nieuwe Avatar die net aan zijn reis begint. Men kan daarbij een eigen personage aanmaken en een element kiezen.

Afgelopen week werd aangekondigd dat Saber Interactive aan een triple-A actie-rpg gesitueerd in het Avatar: The Last Airbender-universum werkt. Toen werden er verder nog nauwelijks details gegeven, maar hierboven is dus wat meer informatie te vinden. Saber werkt naar eigen zeggen nauw samen met Avatar Studios, de divisie binnen Paramount die in 2021 is opgericht door de makers van de show, Michael DiMartino en Bryan Konietzko.

Saber Interactive boekte onlangs nog succes met Warhammer 40,000: Space Marine 2, en is ook bekend van spellen als Quake Champions, Snowrunner en World War Z. Er zijn al verschillende games gebaseerd op Avatar: The Last Airbender verschenen, met wisselende resultaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saoedi-Arabië vermindert hoeveelheid aandelen in Nintendo
Nieuws

Saoedi-Arabië vermindert hoeveelheid aandelen in Nintendo

Het land gaf gisteren nog aan meer in Japanse bedrijven te willen investeren

Ondanks recente berichten dat Saoedi-Arabië meer in Japanse bedrijven wil investeren, heeft het land nu opeens minder aandelen van Nintendo in handen.

CNBC meldt dat Savvy Games - de divisie van het Public Investment Fund dat zich met game-investeringen bezighoudt - niet langer 8,58 procent van alle Nintendo-aandelen bezit, maar nog maar 7,54 procent. Het is daarmee nog altijd een van de grootste aandeelhouders in het bedrijf. Het is niet duidelijk waarom het Public Investment Fund hier voor heeft gekozen.

Gisteren kwam nog naar buiten dat het Public Investment Fund meer aandelen van diverse Japanse gamebedrijven, waaronder Nintendo, zou willen kopen. Prins Faisal bin Bandar bin Sultan Al-Saud, de vice voorzitter van het fonds, benadrukte daarbij dat men geen overhaaste beslissingen wil maken.

Het Public Investment Fund is in het leven is geroepen om Saoedi-Arabië minder afhankelijk van winst gebaseerd op olie te maken. De aankopen gebaseerd op games worden gedaan door de Savvy Gaming Group-divisie binnen het Public Investment Fund. Er zijn ook aandelen van bedrijven als EA, Activision Blizzard, Take-Two, Capcom, Nexon en SNK gekocht.

De investeringen van het Public Investment Fund zijn controversieel in het Westen. Dit vanwege de problemen in het land omtrent menselijke rechten. Hoewel beursgenoteerde bedrijven niet kunnen bepalen wie hun aandelen koopt, gaat een deel van de winst die een bedrijf maakt naar het land via de aandelen die het in het bezit heeft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!