Regisseur Nier: Automata noemt Stellar Blade 'een betere game'
Gamer.nl
Nieuws

Regisseur Nier: Automata noemt Stellar Blade 'een betere game'

Da's nogal een compliment

Yoko Taro, de regisseur van de veelgeprezen game Nier: Autamata, noemt het aankomende Stellar Blade een betere game.

De twee games worden nogal eens met elkaar vergeleken. Beide spellen draaien om een vrouwelijke hoofdpersoon die vecht op een post-apocalyptische versie van de aarde, waarbij de mensheid naar de ruimte is gevlucht en de planeet probeert terug te veroveren. Nier: Automata werd vooral geprezen om het gelaagde en onverwachte verhaal.

IGN heeft daarom een gesprek met de regisseurs van de twee games gepubliceerd, Taro en Hyung-Tae Kim van de Zuid-Koreaanse studio Shift Up. Kim zegt veel inspiratie te hebben gehaald uit Nier, maar Taro noemt Stellar Blade 'veel beter'.

"De graphics zijn volledig next-gen en het ontwerp van de personages is geweldig. De coole mannelijke personages en schattige vrouwelijke personages, die uniek zijn voor Kims stijl, spreken erg aan. Winkels in rpg's hebben vaak een close-up van de winkelier, daar hou ik niet van omdat het onnatuurlijk voelt. Stellar Blade heeft ook zo'n shot, maar de winkelier was zo schattig, dat ik het niet erg vond! Haar schattigheid voelde belangrijker dan ontwerpkeuzes", aldus Taro.

Kim van Stellar Blade is het er op zijn beurt niet mee eens en noemt Nier een 'onschendbare heilige graal'. "De beelden en het verhaal zijn zo speciaal, dat je het gewoon niet kan imiteren." Vooral qua verhaal denkt Kim dat Stellar Blade niet aan Nier kan tippen. "Maar ik geloof dat Stellar Blade's gameplay dat weer goedmaakt."

Yoko Taro is blij met de complimenten, maar is bescheiden als het aankomt op het verhaal van Nier: Automata. "Mijn werk was vooral geïnspireerd door Neon Genesis Evangelion. Bedankt voor de complimenten voor Automata's verhaal, maar het is eigenlijk een hervertelling van Evangelion, dus het is niet zo origineel."

Stellar Blade komt op 26 april exclusief uit voor de PlayStation 5.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!