Dragon's Dogma 2 zal weinig mogelijkheden tot fast travel bevatten en regisseur Hideaki Itsuno legt nu uit waarom.
Volgens Itsuno heeft een game een groter probleem als spelers de hele tijd snel willen reizen. "Is reizen saai? Dat is niet waar. Het is alleen een probleem omdat je game saai is. Je hoeft dus alleen maar het reizen leuk te maken", zegt hij tegen IGN.
"Daarom zet je dingen op de goede plekken neer waar spelers ze kunnen ontdekken, of verzin je manieren om vijanden te laten verschijnen die steeds een andere ervaring opleveren, of dwing je spelers in situaties waarbij ze niet weten of het tien meter verderop veilig is of niet", vervolgt hij.
"We hebben veel werk gestoken in het ontwerpen van een game waarin je iets kunt tegenkomen en er iets kan gebeuren. Het is prima om fast travel te hebben, maar wij wilden een wereld maken waarin spelers zelf de keuze maken of ze willen fietsen of wandelen, om te genieten van de reis."
Fast travel zal niet volkomen onmogelijk zijn in de game. Net als in de eerste game heb je echter dure Ferrystones nodig om tussen Port Crystals te reizen. Daarnaast kan je je laten vervoeren in een wagen, maar die volgt alleen een specifieke weg en spelers kunnen onderweg belaagd worden.
Dragon's Dogma 2 komt op 22 maart uit voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.