'Ratchet & Clank: Rift Apart zonder crunch ontwikkeld'
Gamer.nl
Nieuws

'Ratchet & Clank: Rift Apart zonder crunch ontwikkeld'

Meerdere ontwikkelaars van Insomniac Games hebben aangegeven geen overdreven lange werkdagen te hebben gemaakt om Ratchet & Clank: Rift Apart af te krijgen.

Game designer Grant Parker liet gisteren op Twitter weten: "Ratchet & Clank: Rift Apart heeft een gemiddelde Metacritic-score van 89. Ik kan niet voor heel het team spreken, maar ik heb geen één keer gecruncht. Tijdens de hele ontwikkeling had ik werkweken van veertig uur. Het is mogelijk om een geweldige game te maken zonder er onder te hoeven lijden."

De benaming 'crunch' wordt gebruikt om de periode tijdens game-ontwikkeling te beschrijven wanneer er uitzonderlijk lange werkdagen worden gemaakt - soms wel weken of maanden achter elkaar - om een game af te krijgen. In het weekend doorwerken is hier soms ook onderdeel van. Het is een veelvoorkomend probleem in de game-industrie, ook bij grote ontwikkelaars die voor bekende uitgevers werken.

Na de tweet van Parker liet ook Insomniac-animator Lindsay Thompson van zich horen. "Ik heb geen één keer gecruncht gedurende de gehele productie. Zo af en toe maakte ik het laat om iets af te krijgen, maar het was geheel crunch-vrij. Het is mogelijk. Het welzijn van het team bevordert de creativiteit."

Ratchet & Clank: Rift Apart verschijnt aanstaande vrijdag voor PlayStation 5. Gamer.nl beloonde het spel met een 8,5: "Er zal nog lang worden nagepraat over de vele technische hoogstandjes die in Ratchet & Clank: Rift Apart de show stelen. Voor dit grafische geweld koop je een PlayStation 5. Maar deze dwaze reis door dimensies gaat jong en oud ook verblijden met een zeer divers arsenaal aan wapens, leuke gadgets en tig aandoenlijke personages."

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hier bekijk je de Oblivion Remastered-onthulling - Tijd, releasedatum en de geruchten op een rij
Gamer.nl
Nieuws

Hier bekijk je de Oblivion Remastered-onthulling - Tijd, releasedatum en de geruchten op een rij

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion bijna officieel uit de doeken.

De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt. De livestream is ook hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Er gaan al wekenlang geruchten rond dat Oblivion Remastered 'op ieder moment' uit kan komen middels een shadowdrop. De verwachting is dan ook dat de game tijdens of in ieder geval vlak na de presentatie beschikbaar wordt, gezien de geruchten al langer stellen dat het spel deze week nog beschikbaar moet worden.

Volgens eerdere geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Soulcalibur 2 voor Nintendo Switch Online op Switch 2 in actie te zien
Gamer.nl
Nieuws

Soulcalibur 2 voor Nintendo Switch Online op Switch 2 in actie te zien

De game is vanaf 5 juni speelbaar via Switch Online

Via de Nintendo Today-app heeft Nintendo nieuwe beelden getoond van Soulcalibur 2, dat straks speelbaar wordt via Nintendo Switch Online op Switch 2.

Toen de Switch 2-releasedatum en de eerste games onlangs uit de doeken werden gedaan, werd ook bekendgemaakt dat GameCube-games speelbaar worden via Nintendo Switch Online op de nieuwe Nintendo-console. Daar is ook een abonnement op het uitbreidingspakket voor nodig.

Wanneer de Switch 2 op 5 juni uitkomt, zullen er drie GameCube-games op de betreffende app staan: The Legend of Zelda: Wind Waker, F-Zero GX en Soulcalibur 2. Van die laatstgenoemde game zijn nu dus nieuwe beelden verschenen via Nintendo's app, die vervolgens op YouTube zijn geüpload.

De fighter Soulcalibur 2 verscheen oorspronkelijk in 2002 in de Japanse arcade en kwam een jaar later op consoles uit, waaronder op GameCube. Daarbij had elke consoleversie een ander exclusief personage - op de GameCube was dat Link uit de Zelda-reeks. Die is ook aanwezig in de versie voor Nintendo Switch Online.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!