Quantum Break en Control begonnen oorspronkelijk als Alan Wake 2
Nieuws

Quantum Break en Control begonnen oorspronkelijk als Alan Wake 2

Later dit jaar komt het langverwachte vervolg dan alsnog uit

Zowel Quantum Break als Control zijn ontstaan uit ideeën die Remedy Entertainment had voor Alan Wake 2.

Zo ontstond er vlak na de release van de eerste Alan Wake al het idee voor een vervolg met 'live-action afleveringen'. De gameplay zou worden onderbroken door echt geacteerde 'miniafleveringen'. Microsoft zag dit echter niet zitten - volgens creative director Sam Lake omdat Microsoft op dat moment geen heil zag in singleplayergames, zo vertelt hij aan Eurogamer.

Het idee werd uiteindelijk alsnog toegepast in Quantum Break. Daarna probeerde Remedy wederom een vervolg op Alan Wake van de grond te krijgen. Regisseur Kyle Rowley: "Control begon ook als een concept voor Alan Wake 2."

Inmiddels is de tweede Alan Wake al ruimschoots aangekondigd. Het spel komt op 17 oktober uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De uitgever is Epic Games en op dit moment staat er geen fysieke release van de game gepland. Aan Eurogamer laat Remedy weten dat deze keuze is gemaakt zodat de studio meer tijd heeft om de ontwikkeling af te ronden - volgens hen scheelt dat een aanzienlijk aantal weken.

Spelers besturen in Alan Wake 2 niet alleen de titulaire schrijver, maar ook FBI-agente Saga Anderson. Zij onderzoekt de mysterieuze moorden in Bright Falls, waardoor ze op het spoor van Wake komt, die dertien jaar geleden vermist raakte. Spelers kunnen wisselen tussen deze personages en op deze manier zelf bepalen wat voor soort ervaring ze voorgeschoteld krijgen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The First Berserker: Khazan-demo nu speelbaar
Nieuws

The First Berserker: Khazan-demo nu speelbaar

Volledige game verschijnt eind maart op pc, PS5 en Xbox Series

Eerder deze week is er een demo van The First Berserker: Khazan beschikbaar gekomen.

De demo beslaat het begin van de game en is beschikbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam. Hieronder kan een trailer van de demo bekeken worden.

The First Berserker: Khazan is een adaptie van het Dungeon & Fighter-universum, een van de IP's van Nexon, en draait om Ozma en Khazan. Laatstgenoemde is de voorvader van alle Slayers en degene die Beserk Dragon Hismar heeft verslagen. Spelers besturen hem in deze 'hardcore role-playing game', zoals de makers het zelf noemen.

Mensen kunnen verschillende soorten wapens en uitrusting gebruiken om gevechten te beslechten, en Khazan naar wens upgraden. Daarbij kunnen spelers de vergeten skills uit het verleden leren om vijanden te slim af te zijn. Verder vallen op het eerste gezicht vooral de gestileerde graphics van de game op, die het geheel een uiterlijk vergelijkbaar met een animatiefilm geven. De game komt op 27 maart naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!