Project 007 mogelijk begin van trilogie, draait om jonge James Bond
Nieuws

Project 007 mogelijk begin van trilogie, draait om jonge James Bond

Binnenkort volgen er eindelijk meer details over de game van de Hitman-makers

Project 007, de aankomende James Bond-game van IO Interactive, is wat de ontwikkelaar betreft het begin van een complete trilogie. Daarbij schittert er nog een relatief jonge Bond in de game.

Dat heeft IO Interactive-baas Hakan Abrak onthuld aan IGN. Hij meldt daarbij dat het spel een soort origineverhaal voor een nieuwe James Bond wordt en dat de ontwikkeling erg goed verloopt.

"We kunnen hiermee een origineverhaal doen, dus het is geen game gebaseerd op een film. Hopelijk is dit het begin van een grote trilogie. En net zo belangrijk en spannend: het is een nieuwe Bond, een Bond die we van het begin af aan voor gamers hebben gecreëerd."

Ondanks wisselende resultaten op het gebied van voorgaande Bond-games - met spellen als GoldenEye 007 als uitzondering - en het feit dat er op dit moment vooral stilte heerst rondom de filmfranchise, ziet Abrak de Bond-franchise nog altijd als zeer krachtig. "Op het gebied van films is het nog altijd een van de drie krachtigste IP's, en het is ook nog eens bijna vijftien jaar geleden sinds de laatste game. Het wordt dus niet uitgemolken binnen games. Dat zien we als een pluspunt en we hopen er iets heel speciaals mee te doen."

Abrak geeft doe dat veel gamers de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 als de klassieke James Bond-game zien. "Ik wil niet te hoog van de toren blazen, maar we hopen dat we iets kunnen leveren dat James Bond nog jaren gaat definiëren binnen gaming. Niet alleen via één game, maar door het creëren van een universum die gamers jarenlang kunnen bezoeken."

Veel verdere informatie van de game is er nog niet, ondanks dat het spel al in 2020 werd aangekondigd middels een kleine teaser. Abrak belooft dat er binnenkort meer details volgen. De teaser kan hieronder nogmaals worden bekeken.

Over IO Interactive gesproken - de Project 007- en Hitman-ontwikkelaar onthulde gisteren dat het MindsEye, de nieuwe game van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies en zijn studio Build a Rocket Boy gaat uitbrengen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'
Nieuws

Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'

Het gaat wederom om een rpg of game met rpg-elementen

De bij Bioware vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur Corine Busche heeft laten weten dat ze een aanbod kreeg om ergens anders te werken "die ze niet kon weigeren".

Dat heeft ze in een statement aan Eurogamer laten weten. Ze vertelde daarbij dat het om een game gaat die binnen het rpg-genre valt, maar meer details gaf ze nog niet.

Busche laat daarbij weten dat ze "heeft gedaan wat ze wilde doen bij Bioware. Ik wilde er gaan werken om de koers te corrigeren. Ik hou van Dragon Age en van Bioware, dus de kans om er een goede singleplayer-rpg van te maken was de kans van mijn leven."

Afgelopen week kwam al naar buiten dat Busche vertrekt bij Bioware. Ze ging in februari 2022 aan de slag als regisseur van de vorig jaar uitgekomen Dragon Age-game. Samen met creative director John Epler overzag ze de laatste ontwikkeljaren van de game. Het spel was zo goed als een decennium lang in ontwikkeling en de ontwikkeling is meermaals opnieuw begonnen. Voor haar werk aan The Veilguard heeft ze achttien jaar bij Electronic Arts gewerkt aan De Sims. Het is niet bekend wat Busche hierna gaat doen.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes
Nieuws

Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes

Ook moet de game worden aangepast om jeugdige spelers te beschermen

Cognosphere, de ontwikkelaar van de free-to-play-game Genshin Impact, moet 20 miljoen dollar betalen en aanpassen hoe het lootboxes verkoopt in de game. Dit naar aanleiding van een aanklacht van de Amerikaanse Federal Trade Commission.

Het bedrijf, dat in de Verenigde Staten onder de naam HoYoverse bekendstaat, schikte met de FTC, waarbij bovenstaande straffen onder het oordeel vallen. De FTC claimt dat Genshin Impact de echte kosten van in-game transacties probeert te verbergen en dat het niet duidelijk is hoeveel kans spelers hebben om zeldzame items uit deze lootboxes te halen.

Naast de boete van 20 miljoen dollar moet Cognosphere er voor zorgen dat spelers onder de 16 jaar zonder toestemming van ouders geen lootboxes meer kunnen kopen in de game. Daarbij zou het bedrijf ook persoonsgegevens van jeugdige spelers hebben verzameld, waar het ook mee moet stoppen. Daarbij moet alle verzamelde data van spelers van 13 jaar of jonger worden gewist.

Cognosphere geeft aan (via VGC) het niet eens te zijn met de meeste beschuldigingen van de FTC, maar toch te schikken "omdat we onze fans vertrouwen en transparant willen zijn naar onze spelers." Het bedrijf is van plan om een nieuwe leeftijdscontrole voor spelers in te bouwen, zodat kinderen onder de 16 geen lootboxes meer kunnen kopen zonder toestemming van hun ouders.

Daarnaast gaat de game meer duidelijkheid geven over de virtuele munteenheid in het spel en de beloningen die Amerikaanse spelers kunnen vrijspelen. Deze wijzigingen moeten gedurende de komende maanden worden doorgevoerd - in ieder geval in de VS, waar de aanklacht plaatsvond.

Genshin Impact verscheen in 2020 voor PlayStation 4, pc, Android en iOS en later ook voor PlayStation 5 en Xbox-consoles. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen. Het is een van de populairste free-to-play-games die er bestaat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!