Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen
Nieuws

Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen

De producer van de recent aangekondigde remake van Lollipop Chainsaw plaatst op Twitter een bericht waarmee hij de “intenties” van zijn team probeert te verduidelijken.

De voormalige ceo van Kadokawa Games, Yoshimi Yasuda, verliet het bedrijf in mei en startte een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games. Daarmee kondigde hij een remake van Lollipop Chainsaw aan, waarbij onder andere werd gemeld dat de game een nieuwe soundtrack en een “meer realistische” kunststijl zou krijgen, en dat creative director Suda51 en co-schrijver James Gunn niet bij het project betrokken zullen zijn. Op Twitter verduidelijkt Yasuda nu de intenties van zijn bedrijf.

“Het primaire doel van het Lollipop Chainsaw Remake-project is om spelers die Lollipop Chainsaw willen spelen een kans te geven dat makkelijk te kunnen doen, niet om een nieuwe Lollipop Chainsaw-game te maken”, aldus Yasuda.

“Natuurlijk, het zou ideaal zijn om een geremasterde versie van de originele game te maken en niets te veranderen. Maar helaas konden we zestien van de gelicentieerde liedjes, die een groot deel van het gevoel van de originele game vormden, niet krijgen, en daarom willen we een remake [maken] die zo dicht mogelijk bij een remaster ligt.”

Over mogelijke veranderingen aan het verhaal zegt Yasuda: “We denken dat Lollipop Chainsaws verhaal een groot onderdeel is van waar fans zo van houden bij het origineel, en wij, de ontwikkelingsstaf, vinden hetzelfde. Daarom zal het verhaal niet aangepast worden in de remake.”

Yasuda zegt dat de kunststijl van de remake niet te veel zal afwijken van het origineel: “Daarmee wilden we refereren naar de geavanceerde rendering-technologie die beschikbaar is voor huidige gameconsoles. We willen Juliets ontwerp niet veranderen.”

Tot slot bespreekt Yasuda de zorgen van sommige fans dat het spel gecensureerd gaat worden. “We hebben dit nog niet besproken met de platformhouders, en kunnen er daarom nog niets over zeggen. Maar wat we wel kunnen zeggen is dat we van plan zijn om te discussiëren met de platformhouders zodat het spel zo dicht mogelijk bij het origineel kan liggen als mogelijk.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld
Nieuws

Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld

Er werd 465 miljoen dollar aan games van het bedrijf uitgegeven

Microsoft was afgelopen december de grootste game-uitgever ter wereld: er werd maar liefst 465 miljoen dollar - omgerekend meer dan 447 miljoen euro - aan games van het bedrijf uitgegeven.

Dat blijkt uit informatie van databedrijf Ampere (via VGC). Het succes is mede te danken aan het op Xbox en pc uitgekomen Indiana Jones and the Great Circle, maar werd bovenal behaald dankzij het afgelopen najaar uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6. Die game, en andere spellen in de reeks die via Call of Duty HQ beschikbaar zijn, trokken in november 38 miljoen maandelijkse gebruikers aan, waardoor de franchise ook in december nog mateloos populair was.

Saillant detail is dat 64 procent van al het geld dat consumenten in december aan Microsoft-games uitgaven, dat op PlayStation-consoles deden. Als gevolg was Microsoft zoals gezegd de grootste game-uitgever ter wereld in die maand, met een flinke voorsprong op Electronic Arts, dat in dezelfde periode 366 miljoen dollar genereerde - onder andere dankzij EA Sports FC 25. Call of Duty: Black Ops 6 is eigendom van Activision Blizzard, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Microsoft.

Uit andere data bleek onder andere dat Marvel Rivals 29 miljoen actieve spelers had in december, en dat Path of Exile 2 wereldwijd 148 miljoen dollar genereerde. Daarbij werden er dertig miljoen uren in Fortnite besteed op Eerste Kerstdag - wat betekent dat de gemiddelde Fortnite-speler op die dag 2,3 uur aan de game spendeerde.

De PlayStation 5 verkoopt wereldwijd beter dan de Xbox Series X en S, maar de stappen die Microsoft heeft gemaakt op het gebied van overnames van grote uitgevers en het uitbrengen van games op consoles buiten Xbox zorgen er dus wel voor dat spelers massaal geld uitgeven aan games van het bedrijf. Het is dan ook niet gek dat Xbox-baas Phil Spencer afgelopen weekend aangaf dat het bedrijf steeds meer Xbox-games naar andere systemen blijft brengen, al zien hij hardware nog altijd als essentieel onderdeel van Microsofts strategie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe
Nieuws

Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe

Hello Games blijft de in 2016 uitgekomen game maar verbeteren

Hello Games heeft de Worlds Part 2-update voor No Man's Sky uitgebracht, waardoor er nog meer variatie te vinden is op de talloze planeten in de game.

In een uitvoerige blogpost vertelt de ontwikkelaar dat "het algoritme van het universum is geëvolueerd, waardoor er prachtige nieuwe bergen, diepe valleien en uitgestrekte vlaktes" op planeten te vinden zijn.

Daarnaast zijn er nieuwe omgevingen voor in de diepste oceanen toegevoegd, vol met "buitenaardse landschappen en geheimzinnige aquatische levensvormen". Er zijn zelfs nieuwe 'paarse' zonnestelsels van toegevoegd die "ontelbare nieuwe werelden" bevatten, en een compleet nieuwe verhaallijn.

De update zorgt er verder voor dat spelers hun inventaris met één druk op de knop kunnen organiseren, en kunnen er een reeks aan helmen gebaseerd op aquaria worden vrijgespeeld door mijlpalen omtrent vissen te behalen. Via een nieuwe Abandoned-modus kan men er voor kiezen om alle levensvormen uit de game te halen.

Volgens Hello Games kunnen spelers ook snellere laadtijden verwachten, ziet het wateroppervlakte er nu beter uit, werken mods nu beter en hebben modders meer controle over hun creaties, zijn er ruïnes van oude samenlevingen op planeten te vinden, is het lichtgebruik in de game verbeterd en zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd in de game en user interface die de speelervaring moeten verbeteren.

Vorige zomer kwam de eerste Worlds-update voor No Man's Sky al uit waarmee meer variatie en verbeteringen werden doorgevoerd. Hello Games voorziet No Man's Sky daarnaast al jaren van nieuwe content middels gratis updates.

Daarnaast werkt de ontwikkelaar aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!