Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen
De producer van de recent aangekondigde remake van Lollipop Chainsaw plaatst op Twitter een bericht waarmee hij de “intenties” van zijn team probeert te verduidelijken.
De voormalige ceo van Kadokawa Games, Yoshimi Yasuda, verliet het bedrijf in mei en startte een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games. Daarmee kondigde hij een remake van Lollipop Chainsaw aan, waarbij onder andere werd gemeld dat de game een nieuwe soundtrack en een “meer realistische” kunststijl zou krijgen, en dat creative director Suda51 en co-schrijver James Gunn niet bij het project betrokken zullen zijn. Op Twitter verduidelijkt Yasuda nu de intenties van zijn bedrijf.
“Het primaire doel van het Lollipop Chainsaw Remake-project is om spelers die Lollipop Chainsaw willen spelen een kans te geven dat makkelijk te kunnen doen, niet om een nieuwe Lollipop Chainsaw-game te maken”, aldus Yasuda.
“Natuurlijk, het zou ideaal zijn om een geremasterde versie van de originele game te maken en niets te veranderen. Maar helaas konden we zestien van de gelicentieerde liedjes, die een groot deel van het gevoel van de originele game vormden, niet krijgen, en daarom willen we een remake [maken] die zo dicht mogelijk bij een remaster ligt.”
Over mogelijke veranderingen aan het verhaal zegt Yasuda: “We denken dat Lollipop Chainsaws verhaal een groot onderdeel is van waar fans zo van houden bij het origineel, en wij, de ontwikkelingsstaf, vinden hetzelfde. Daarom zal het verhaal niet aangepast worden in de remake.”
Yasuda zegt dat de kunststijl van de remake niet te veel zal afwijken van het origineel: “Daarmee wilden we refereren naar de geavanceerde rendering-technologie die beschikbaar is voor huidige gameconsoles. We willen Juliets ontwerp niet veranderen.”
Tot slot bespreekt Yasuda de zorgen van sommige fans dat het spel gecensureerd gaat worden. “We hebben dit nog niet besproken met de platformhouders, en kunnen er daarom nog niets over zeggen. Maar wat we wel kunnen zeggen is dat we van plan zijn om te discussiëren met de platformhouders zodat het spel zo dicht mogelijk bij het origineel kan liggen als mogelijk.”