Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen
Nieuws

Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen

De producer van de recent aangekondigde remake van Lollipop Chainsaw plaatst op Twitter een bericht waarmee hij de “intenties” van zijn team probeert te verduidelijken.

De voormalige ceo van Kadokawa Games, Yoshimi Yasuda, verliet het bedrijf in mei en startte een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games. Daarmee kondigde hij een remake van Lollipop Chainsaw aan, waarbij onder andere werd gemeld dat de game een nieuwe soundtrack en een “meer realistische” kunststijl zou krijgen, en dat creative director Suda51 en co-schrijver James Gunn niet bij het project betrokken zullen zijn. Op Twitter verduidelijkt Yasuda nu de intenties van zijn bedrijf.

“Het primaire doel van het Lollipop Chainsaw Remake-project is om spelers die Lollipop Chainsaw willen spelen een kans te geven dat makkelijk te kunnen doen, niet om een nieuwe Lollipop Chainsaw-game te maken”, aldus Yasuda.

“Natuurlijk, het zou ideaal zijn om een geremasterde versie van de originele game te maken en niets te veranderen. Maar helaas konden we zestien van de gelicentieerde liedjes, die een groot deel van het gevoel van de originele game vormden, niet krijgen, en daarom willen we een remake [maken] die zo dicht mogelijk bij een remaster ligt.”

Over mogelijke veranderingen aan het verhaal zegt Yasuda: “We denken dat Lollipop Chainsaws verhaal een groot onderdeel is van waar fans zo van houden bij het origineel, en wij, de ontwikkelingsstaf, vinden hetzelfde. Daarom zal het verhaal niet aangepast worden in de remake.”

Yasuda zegt dat de kunststijl van de remake niet te veel zal afwijken van het origineel: “Daarmee wilden we refereren naar de geavanceerde rendering-technologie die beschikbaar is voor huidige gameconsoles. We willen Juliets ontwerp niet veranderen.”

Tot slot bespreekt Yasuda de zorgen van sommige fans dat het spel gecensureerd gaat worden. “We hebben dit nog niet besproken met de platformhouders, en kunnen er daarom nog niets over zeggen. Maar wat we wel kunnen zeggen is dat we van plan zijn om te discussiëren met de platformhouders zodat het spel zo dicht mogelijk bij het origineel kan liggen als mogelijk.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!