PlayStation wil vanaf 2025 jaarlijks grootschalige singleplayergames uitbrengen
Nieuws

PlayStation wil vanaf 2025 jaarlijks grootschalige singleplayergames uitbrengen

Volgend jaar staan Ghost of Yotei en Death Stranding 2 op stapel

Sony PlayStation is van plan om vanaf het volgende fiscale jaar, dat begint op 1 april 2025, elk jaar grootschalige singleplayergames uit te brengen.

Dat heeft Sony-directeur Hiroki Totoki gemeld gedurende een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki laat daarin weten dat het bedrijf van plan is om "vanaf volgend fiscale jaar elk jaar grootschalige singleplayergames uit te brengen".

Dit lijkt vooral een reactie op het feit dat Sony dit fiscale jaar geen grote singleplayerrelease heeft. Natuurlijk is wel Astro Bot uitgekomen - volgens velen een van de beste 3D-platformers in de laatste jaren - maar de grootschalige, epische first-party-singleplayergames waar het bedrijf om bekendstaat zijn afwezig. Dat lijkt het bedrijf vanaf volgend jaar dus te willen corrigeren.

Twee van de games die hieraan voldoen die volgend jaar als het goed is uitkomen, zijn al aangekondigd. Het gaat om Ghost of Yotei - het vervolg op Ghost of Tsushima - en Death Stranding 2: On the Beach. Hoewel laatstgenoemde game wordt ontwikkeld door het onafhankelijke Kojima Productions, geeft Sony het spel voor zover bekend uit.

Het bedrijf lijkt overigens niet van plan om de recentelijke focus op liveservicegames helemaal te laten varen. In hetzelfde gesprek meldde Totoki al dat het bedrijf nog aan het leren is op dit gebied - en dat het succesvolle Helldivers 2 en het gefaalde Concord beide wijze lessen opleveren - en dat het een combinatie van singleplayergames en liveservicegames wil uitbrengen.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error