'PlayStation VR 2-controllers hebben aanrakingsgevoelige sensoren'
Nieuws

'PlayStation VR 2-controllers hebben aanrakingsgevoelige sensoren'

De controllers van de PlayStation VR 2 zouden aanrakingsgevoelige sensoren hebben.

Volgens onder andere Upload VR en YouTube-kanaal

Watch on YouTube

heeft Sony eerder deze week een privépresentatie gehouden om ontwikkelaars op de hoogte te stellen van wat ze van de nieuwe virtualrealityheadset kunnen verwachten.

Nieuwe informatie tijdens die presentatie zou er op wijzen dat de eerder onthulde controllers voor de PSVR 2 aanrakingsgevoelige sensoren hebben voor de duim, wijs- en middelvinger. Deze sensoren zouden kunnen merken of vingers de controller aanraken en hoever de vingers van de controller verwijderd zijn.

Andere informatie uit de presentatie zou eerdere geruchten bevestigen. Zo zou er inderdaad een resolutie van 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 pixels per oog) worden aangehouden en zou het apparaat een oled-scherm hebben. Tijdens de conferentie zou ook zijn gemeld dat het scherm een field of view van 110 graden heeft, 10 graden meer dan de huidige PlayStation VR.

Ook zou er foveated rendering aanwezig zijn. Daardoor oogt het specifieke punt waar spelers met hun ogen naar kijken scherper dan het omringende gebied. Dat scheelt niet alleen in rekenkracht, het levert ook een natuurlijker aanzicht op. Verder zou er flexible scaling resolution beschikbaar zijn, waarmee de prestaties van games nog meer zou worden verbeterd.

Sony zou ontwikkelaars aanmoedigen om AAA-games voor het apparaat te ontwikkelen. Het bedrijf zou daarnaast willen zien dat veel standaard PlayStation 5-titels ook PSVR 2-ondersteuning meekrijgen. Gamers zouden bij het kopen van een game dan kunnen kiezen tussen het downloaden van de reguliere editie of de vr-versie. Er werd niet bevestigd of huidige PSVR-games backward compatible zijn met de PSVR 2.

Bovenstaande informatie is vooralsnog niet publiekelijk door Sony bevestigd. Volgens PSVR Without Parole worden er begin 2022 meer details over het apparaat, waaronder details over de lancering, onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!