PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster
Gamer.nl
Nieuws

PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster

'PlayStation respecteert zijn wens'

In een openhartig afscheidsinterview heeft Shuhei Yoshida, de voormalige baas van Sony Interactive Entertainment, zijn theorie gedeeld over het uitblijven van een remaster voor Bloodborne.

In gesprek met KindaFunny geeft Yoshida aan dat Sony wel weet dat er veel vraag naar is. "Er wordt altijd het meest om Bloodborne gevraagd, en mensen vragen zich af waarom we er niks mee hebben gedaan, niet eens een update, remake of remaster. Dat zou makkelijk moeten zijn - we staan erom bekend dat we zoveel remasters doen. Sommige mensen raken er gefrustreerd van", zegt hij.

"Ik heb alleen een persoonlijke theorie over deze situatie. Ik ben weggegaan bij first-party ontwikkeling, dus ik weet niet echt wat er aan de hand is", zegt hij, om aan te geven dat dit niet het officiële standpunt van Sony is. "Maar mijn theorie is, omdat ik weet dat Miyazaki heel erg van Bloodborne hield en van wat hij heeft gemaakt."

"Ik denk dat hij er wel in is geïnteresseerd, maar hij is zo succesvol en zo druk. Dus kan hij het zelf niet doen, maar hij wil niet dat iemand anders eraan zit. Dus dat is mijn theorie, en het PlayStation-team respecteert zijn wens. Dat is mijn gok en theorie... ik onthul hier geen geheime informatie."

In het gesprek zegt Yoshida verder dat hij zich als baas zou hebben verzet tegen Sony's push naar liveservice-games. "Toen ik vertrok en Hermen (Hulst) het overnam, kreeg hij veel meer geld tot zijn beschikking. Ik denk niet dat ze Hermen hebben opgedragen om te stoppen met singleplayergames. Die games zijn geweldig, maar ze hebben hem extra geld gegeven om liveservicegames te ontwikkelen. Ze wisten vast dat het een risico was. De kans dat een game binnen dit erg competitieve genre succesvol wordt, is klein."

"Helldivers 2 deed het goed", zegt Yoshida verder. "Dat had niemand verwacht. Je kunt in deze industrie geen succes plannen, dat is tegelijkertijd ook het leukste aan deze industrie. Ik hoop dat deze strategie uiteindelijk gaat werken. Als ik in Hermens positie zat, had ik mij waarschijnlijk verzet tegen deze richting. Misschien is dat een van de redenen waarom ze mij hebben weggehaald bij first-party!"

Ook sprak Yoshida over het falen van Sony's handheld, de PlayStation Vita. Volgens hem mislukte de console vooral door het feit dat het Sony niet lukte om zowel de PlayStation 3- en 4-consoles als de Vita tegelijk te ondersteunen. "En consoles zijn het belangrijkste. We moesten de PS3 en PS4 ondersteunen, dus we moesten stoppen met het maken van Vita-games, omdat we anders niet genoeg teams hadden om PS4-games te ontwikkelen."

Yoshida nam vorige maand afscheid bij Sony, nadat hij er 31 jaar gewerkt had. De laatste jaren was hij vooral verantwoordelijk voor het contact met indie-ontwikkelaars.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!