PlayStation gaat 'agressief' inzetten op cloudgaming
Nieuws

PlayStation gaat 'agressief' inzetten op cloudgaming

Plannen worden binnenkort onthuld

Sony Interactive Entertainment heeft 'agressieve' plannen voor cloudgaming, die in de komende maanden worden onthuld.

Dat meldde PlayStation-baas Jim Ryan tijdens een zakelijke call, opgeschreven door VGC.

"Wij zien dat mobiliteit in gamegewoontes een steeds belangrijkere trend wordt, en dat de cloud essentieel is als wij, of iemand anders, die trend willen gebruiken", zei Ryan.

Hij voegde daaraan toe dat dit niet het juiste moment was om de plannen van Sony te onthullen. "Maar we hebben wel wat interessante en aardig agressieve plannen om onze initiatieven op het vlak van de cloud te versnellen, die de komende maanden zullen worden onthuld."

Sony is al langer bezig met cloudgaming, bijvoorbeeld met de abonnementsdienst PS Now, die inmiddels in de duurdere PS Plus-abonnementen is opgenomen. Er is op dit moment echter geen cloudstreaming op mobiele apparaten mogelijk, zoals dat bij concurrent Xbox wel het geval is.

Cloudgaming is op dit moment nog maar goed voor een paar procent van de markt, maar zou in de toekomst belangrijker kunnen worden. Dat was ook een van de redenen dat de Britse waakhong CMA een stokje stak voor de overname van Activision-Blizzard door Microsoft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Knight is een speelbaar personage in Marvel Rivals
Nieuws

Moon Knight is een speelbaar personage in Marvel Rivals

De game komt op 6 december uit voor pc, PS5 en Xbox Series

In de aankomende shooter Marvel Rivals is Moon Knight een speelbaar personage.

Dat werd onlangs door ontwikkelaar NetEase Games aangekondigd. Moon Knight is het alter ego van huurling Marc Spector. In deze vorm is hij verzeild geraakt in een oneindig gevecht met criminelen op de straat en stemmen in zijn hoofd. Hij heeft daarbij bovennatuurlijke krachten die hij krijgt van de Egyptische maangod, Chons.

NetEase heeft ook bekendgemaakt dat Shota Nakama (Final Fantasy 15) de muziekproducent arrangeur is van de soundtrack van Marvel Rivals. Masahiro Aoki (Bayontta 3, Street Fighter 5) is de componist.

De free-to-play PvP-shooter Marvel Rivals werd eerder dit jaar onthuld. Hierin nemen twee teams van zes spelers het tegen elkaar op. "Roep je favoriete Marvel-personages bij elkaar en strijd in 6v6-gevechten, met gloednieuwe Team-Up Skills in verwoestbare locaties uit het hele Marvel-universum", aldus de officiële beschrijving.

Met die Team-Up-vaardigheden kunnen helden samen moves uitvoeren. Zo kan Rocket Raccoon bijvoorbeeld op de rug van Groot rondrijden. Spelers kunnen uit een grote selectie helden en schurken kiezen uit bekende groepen als de Avengers, Guardians of the Galaxy, X-Men en nog veel meer.

Marvel belooft daarnaast dat de game steeds blijft evolueren. "Elk seizoen worden er nieuwe superhelden geïntroduceerd, samen met uitdagende en diverse maps. Ontgrendel nieuwe content om in verschillende strategieën te gebruiken en ervaar zinderende actie en oneindige mogelijkheden in deze avontuurlijke teamgevechten."

Marvel Rivals verschijnt op 6 december voor pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Firewatch-maker toont beelden van nooit uitgekomen In the Valley of Gods
Nieuws

Firewatch-maker toont beelden van nooit uitgekomen In the Valley of Gods

De ontwikkeling staat naar verluidt al sinds 2019 stil

Er zijn korte nieuwe gameplaybeelden getoond van In the Valley of Gods, de game van Firewatch-ontwikkelaar Campo Santo waarvan de ontwikkeling al jarenlang stil staat.

Matthew Wilde, die aan Firewatch werkte voordat Campo Santo onderdeel werd van Valve, heeft via social media een kort filmpje van de nooit uitgekomen game getoond. Daarin is realistisch ogend in-game water te zien.

Het is onwaarschijnlijk dat In the Valley of Gods ooit het daglicht ziet. Nadat Campo Santo de succesvolle indiehit Firewatch afleverde, werd de studio zoals gezegd overgenomen door Valve en werd het team geabsorbeerd binnen het bedrijf achter Steam. Naar verluidt werd de ontwikkeling van In the Valley of Gods in 2019 stopgezet.

Het spel had in ieder geval moeten draaien om een filmmaker die in de jaren twintig van de vorige eeuw naar Egypte afreist om daar naar archeologische geheimen te zoeken. Het is niet bekend waar de ontwikkelaars van Campo Santo die nu onderdeel uitmaken van Valve op dit moment aan werken, al gaan er geruchten dat het bedrijf aan het langverwachte Half-Life 3 werkt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!