PlayStation blijft komende drie jaar sponsor van Champions League
Het bedrijf sponsort het toernooi al sinds 1997
Sony PlayStation heeft zijn sponsorschap van de UEFA Champions League verlengd tot en met 2027.
Dat valt te lezen in een persbericht van de UEFA. PlayStation is al zo'n 27 jaar sponsor van het gerenommeerde voetbaltoernooi, en dat blijft de komende drie jaar dus het geval. Dit uit zich met name in promotie van PlayStation-consoles tussen en tijdens wedstrijden, onder andere via reclames tussendoor en op de borden naast het veld. Ook is Sony de sponsor van de eChampions League. De verlenging van het sponsorschap geldt ook voor de UEFA Super Cup, UEFA Youth League en UEFA Futsal Champions League.
"We zijn verheugd om onze samenwerking met Sony Interactive Entertainment voort te zetten nu er een nieuwe periode van de UEFA Champions League aanbreekt", aldus Guy-Laurent Epstein, de marketing director van UEFA. "SIE is al sinds 1997 een wereldwijde sponsor en deze verlenging bewijst de aanhoudende inzet van beide organisaties om de ervaring van fans naar een hoger niveau te tillen en deel te nemen aan het enthousiasme van 's werelds meest prestigieuze clubtoernooi aan een globaal publiek bestaande uit voetbalfans en gamers."
Hieronder kan een reclame van PlayStation bekeken worden die vorig jaar rond de Champions League werd uitgezonden.