PlayStation 5 is 46,6 miljoen keer verscheept, Spider-Man 2 vijf miljoen keer
Nieuws

PlayStation 5 is 46,6 miljoen keer verscheept, Spider-Man 2 vijf miljoen keer

Er zijn 107 miljoen actieve PlayStation Network-gebruikers

Er zijn tot en met 30 september wereldwijd 46,6 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 verscheept.

Dat heeft Sony bekendgemaakt bij de onthulling van diens kwartaalcijfers van de periode 1 juli tot en met 30 september. In die periode werden er 4,9 miljoen exemplaren van de console verscheept, een stijging van 1,6 miljoen exemplaren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Ook werd aangekondigd dat er tot en met 30 oktober in totaal meer dan vijf miljoen exemplaren van Marvel's Spider-man 2 zijn verscheept, waarvan 2,5 miljoen in de eerste 24 uur van release. De game kwam op 20 oktober uit op PlayStation 5.

Sony liet verder weten dat er 107 miljoen actieve PlayStation Network-gebruikers zijn, een stijging van vijf miljoen mensen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Over PlayStation 5 gesproken: Sony bracht gisteren een nieuwe systeemupdate uit voor de console. Versie 23.02-08.20.02 moet de systeemprestaties verbeteren - meer informatie werd niet gegeven.

In de loop van deze maand geeft Sony twee nieuwe PlayStation 5-modellen uit die de huidige modellen gaan vervangen. Deze modellen zijn niet alleen kleiner, maar één komt ook met een disk drive die losgekoppeld kan worden. Het andere nieuwe model wordt zonder disk drive geleverd, maar die kan wel los gekocht worden. Gisteren bracht Sony een nieuwe reclame uit voor het aankomende nieuwe model.

Eerder deze week bracht Nintendo al diens kwartaalcijfers uit. Daar is hier meer informatie over te vinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error