'PlayStation 5-controller heeft geschatte levensduur van 417 uur'
Nieuws

'PlayStation 5-controller heeft geschatte levensduur van 417 uur'

De DualSense, de controller voor de PlayStation 5, zou een geschatte levensduur van zo'n 417 uur hebben.

Dat claimt YouTube-kanaal iFixit. Het gerespecteerde kanaal haalt regelmatig technologie uit elkaar en bekijkt hoe het werkt, en pas geleden heeft men dit met de DualSense-controller gedaan.

iFixit heeft een analyse met Call of Duty: Warzone gedaan, en merkt op dat prestaties van de DualSense na ongeveer 417 uur aan gameplay achteruit gaan. "Als een PS5-speler zijn console voor twee uur per dag gebruikt, dan gaat men binnen zeven maanden al over de verwachte levensduur van de controller."

Volgens iFixit hebben PlayStation-, Nintendo- en Xbox-controllers een lange geschiedenis "met voorspelbare, te voorkomen problemen". Men doelt dan specifiek op de analoge sticks in de controllers die voor drift kan zorgen. 

De Joy-Con-controllers van de Switch staan al jaren bekend om hun driftproblemen en ook over de DualSense lijken steeds meer ervaringen op te duiken die wijzen op drift. Drift houdt in dat een van de analoge sticks op een controller input ervaart, terwijl de speler in kwestie de stick niet aanraakt. Daardoor kunnen personages of cursors uit het niets bewegen, wat in sommige gevallen games (nagenoeg) onspeelbaar maakt.

iFixit meldt dat het probleem voortkomt uit het feit dat er in de DualSense-controller - alsmede in de DualShock 4-, Xbox One- en Xbox One Elite-controllers - zogenaamde 'off the shelf' joystick-hardware wordt gebruikt. Doordat deze hardware eigenlijk niet op maat gemaakt is voor de controllers, zouden problemen zich te snel voordoen. 

De video legt verder uit hoe spelers de drift in hun controllers kunnen verhelpen - al moet de controller in kwestie daarvoor wel opengemaakt worden. In de video roept iFixit consolemakers dan ook op analoge sticks in controllers standaard vervangbaar te maken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!