Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen
Nieuws

Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen

De voorwaarden om bepaalde Trophy's in The Last of Us: Part 1 te behalen zijn veranderd ten opzichte van de oorspronkelijke game, waardoor het makkelijker wordt om ze allemaal te behalen en de Platinum Trophy te ontgrendelen.

Een lijst met de Trophy's voor de aankomende remake is inmiddels uitgelekt, waardoor dit aan het licht is gekomen. Zo hoeven spelers niet meer de game op verschillende moeilijkheidsgraden uit te spelen om verschillende Trophy's te ontgrendelen - één keer uitspelen is voldoende. 

Verder zijn er ook Trophy's rondom New Game+ en een Trophy voor het volledig upgraden van Joel weggehaald, wat het makkelijker moet maken. Logischerwijs zijn er ook geen Trophy's gebaseerd op de multiplayer, aangezien die niet in deze remake beschikbaar is. Een volledige lijst met alle Trophy's is hier te bekijken.

De remake van The Last of Us werd eerder dit jaar al aangekondigd en komt dus op 2 september uit op PlayStation 5 en "kort daarna" op pc. Het spel kan zowel in native 4k met 30 fps of dynamisch 4k met 60 fps gespeeld worden en maakt gebruik van diverse DualSense-opties zoals haptische feedback, de adaptieve triggers en 3D-audio.

Het spel is helemaal opnieuw opgebouwd om gebruik te maken van verbeterde graphics. Dat zorgt voor veel meer details - zo kunnen kogels beton kapotmaken - en een naadloze transitie tussen filmpjes en gameplay. De animatie van personages is ook veel realistischer gemaakt en de kunstmatige intelligentie van vijanden is er op vooruitgegaan.

Verder zitten er diverse extra opties in de game, waaronder meer dan zestig toegankelijkheidsopties, nieuwe ontgrendelbare kleding voor Joel en Ellie, een 'permadeath'-modus en een modus voor speedrunners.

Gisteren werd tevens de eerste korte trailer van de aankomende HBO-serie gebaseerd op The Last of Us getoond. In juni bleek dat het filmen van het eerste seizoen van The Last of Us was afgerond. Eerder gaf producent Neil Druckmann aan dat de serie deels van de game afwijkt. Naast Pedro Pascal als Joel en Bella Ramsey als Ellie spelen ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) in de serie. Het eerste seizoen begint ergens in 2023 op HBO.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien
Nieuws

'Deep dive' van Indiana Jones and the Great Circle maandag te zien

Game komt op 9 december naar Xbox Series en pc, en volgend jaar naar PS5

Aankomende maandagmiddag zendt Bethesda een zogeheten 'gameplay deep dive' uit van het aankomende Indiana Jones and the Great Circle.

In de video - die hieronder alvast klaarstaat, maar pas maandag om 16:00 uur Nederlandse tijd bekeken kan worden - praat audio director Pete Ward van ontwikkelaar MachineGames over het spel en krijgen kijkers meer te zien van het nieuwe avontuur van Indiana Jones.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, terwijl de stem wordt ingesproken door Troy Baker.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg eerder een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Xbox Game Pass. In de lente van 2025 komt het spel ook naar PlayStation 5. Onlangs bleek dat Bethesda en MachineGames op 60 frames per seconde mikken, zowel op Xbox Series X als S.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!