Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen
Nieuws

Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen

De voorwaarden om bepaalde Trophy's in The Last of Us: Part 1 te behalen zijn veranderd ten opzichte van de oorspronkelijke game, waardoor het makkelijker wordt om ze allemaal te behalen en de Platinum Trophy te ontgrendelen.

Een lijst met de Trophy's voor de aankomende remake is inmiddels uitgelekt, waardoor dit aan het licht is gekomen. Zo hoeven spelers niet meer de game op verschillende moeilijkheidsgraden uit te spelen om verschillende Trophy's te ontgrendelen - één keer uitspelen is voldoende. 

Verder zijn er ook Trophy's rondom New Game+ en een Trophy voor het volledig upgraden van Joel weggehaald, wat het makkelijker moet maken. Logischerwijs zijn er ook geen Trophy's gebaseerd op de multiplayer, aangezien die niet in deze remake beschikbaar is. Een volledige lijst met alle Trophy's is hier te bekijken.

De remake van The Last of Us werd eerder dit jaar al aangekondigd en komt dus op 2 september uit op PlayStation 5 en "kort daarna" op pc. Het spel kan zowel in native 4k met 30 fps of dynamisch 4k met 60 fps gespeeld worden en maakt gebruik van diverse DualSense-opties zoals haptische feedback, de adaptieve triggers en 3D-audio.

Het spel is helemaal opnieuw opgebouwd om gebruik te maken van verbeterde graphics. Dat zorgt voor veel meer details - zo kunnen kogels beton kapotmaken - en een naadloze transitie tussen filmpjes en gameplay. De animatie van personages is ook veel realistischer gemaakt en de kunstmatige intelligentie van vijanden is er op vooruitgegaan.

Verder zitten er diverse extra opties in de game, waaronder meer dan zestig toegankelijkheidsopties, nieuwe ontgrendelbare kleding voor Joel en Ellie, een 'permadeath'-modus en een modus voor speedrunners.

Gisteren werd tevens de eerste korte trailer van de aankomende HBO-serie gebaseerd op The Last of Us getoond. In juni bleek dat het filmen van het eerste seizoen van The Last of Us was afgerond. Eerder gaf producent Neil Druckmann aan dat de serie deels van de game afwijkt. Naast Pedro Pascal als Joel en Bella Ramsey als Ellie spelen ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) in de serie. Het eerste seizoen begint ergens in 2023 op HBO.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!