Patent wijst mogelijk op realistischere animaties in Grand Theft Auto 6
Nieuws

Patent wijst mogelijk op realistischere animaties in Grand Theft Auto 6

De techniek wordt 'System and Method for Virtual Character Locomotion' genoemd

Fans zijn op een patent van uitgever Take-Two Interactive gestuit wat mogelijk wijst op de aanwezigheid van realistische animaties van personages in het aankomende Grand Theft Auto 6.

Op Reddit werd het patent gedeeld. Daarbij worden zowel Take-Two als Tobias Kleanthous in het patent genoemd. Laatstgenoemde werd ook al genoemd in de uitgelekte informatie rondom Grand Theft Auto 6 vorig jaar, en de persoon in kwestie zou van 2014 tot en met 2021 bij Rockstar hebben gewerkt, waar hij zich specialiseerde in animatie en AI-gameplay. Gezien deze feiten speculeren fans dan ook dat het vastgelegde patent specifiek technologie beschrijft dat gebruikt wordt in het nog niet onthulde Grand Theft Auto 6.

Kleanthous blijkt de uitvinder van 'System and Method for Virtual Character Locomotion', een nieuwe animatietechniek waarmee bewegingen van personages in een game natuurlijker en realistischer overkomen. Simpel uitgelegd worden er niet voor elke situatie aparte animaties gecreëerd, maar is er een complete bibliotheek aan bewegingen waaruit de game de meest geschikte voor een situatie kiest en aan elkaar koppelt - bijvoorbeeld om weer te geven dat een personage moe of gewond is.

Dit moet een grotere diversiteit aan meer natuurgetrouwe bewegingen opleveren. Op Reddit speculeren fans dat dit er voor gaat zorgen dat de spelwereld van GTA 6 nog realistischer aan gaat voelen, en dat computergestuurde personages op natuurlijke wijze op situaties reageren - bijvoorbeeld wanneer in-game het weer omslaat.

Rockstar werkt al geruime tijd aan de nieuwe Grand Theft Auto-game, maar officieel is er nagenoeg niets bekend. Vorig jaar lekten er beelden van een vroege versie van de game uit. Deze lijken andere geruchten te bevestigen die melding maken van twee hoofdpersonages - een man en een vrouw - en een spelwereld gebaseerd op Miami en omstreken - oftewel Vice City. Het is niet bekend wanneer Rockstar de game officieel uit de doeken doet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6
Nieuws

Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6

De game staat gepland voor release in het najaar van 2025

Ontwikkelaars van Rockstar Games doen volgens een werknemer "verbluffende dingen" met Grand Theft Auto 6.

Eerder deze week werden de Golden Joystick Awards gehouden - waar Black Myth: Wuking de award voor game van het jaar won - en ook Rockstar viel in de prijzen. Grand Theft Auto 6 werd namelijk uitgeroepen tot meest gewilde game.

Een ontwikkelaar van Rockstar klom op het podium om de award in ontvangst te nemen, en liet daarbij het volgende weten: "Een ongelooflijk aantal mensen doen geweldige dingen met Grand Theft Auto 6, echt verbluffende dingen. Het is dan ook een eer om hier deze award namens iedereen in ontvangst te nemen."

Wat die verbluffende dingen precies inhoudt moet nog blijken, maar de eerste trailer toonde in ieder geval een levendige stad (in de vorm van Vice City, gebaseerd op Miami) met een hoop inwoners en dieren. Eerder lekten er al wel vroege beelden van de game, waarin te zien was dat spelers mogelijk ook bij relatief veel gebouwen naar binnen kunnen.

Het mag geen verrassing heten dat Grand Theft Auto 6 de award voor meest gewilde game game won - de franchise is zo goed als de grootste gamereeks die er bestaat en trekt vele miljoenen spelers aan. Het langverwachte zesde deel staat gepland voor release op PlayStation 5 en Xbox Series X en S in het najaar van 2025. Bekijk hier nogmaals de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar
Nieuws

Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar

Vaarwel paarse prins

Ubisoft heeft de beloofde nieuwe update voor The Rogue Prince of Persia uitgebracht.

De update voor de Early Access-game werd eerder al aangekondigd en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game heeft namelijk een geheel nieuw uiterlijk gekregen, waardoor het spel vooral warmere kleuren bevat en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update heeft nog veel meer nieuwe content toegevoegd, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Overigens hoeven mensen die de paarse look van de prins mooi vonden niet teleurgesteld te zijn: dit wordt op een later moment weer aan de game toegevoegd via een extra skin.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!