Patch voor Mortal Kombat 1 op pc, PS5 en Xbox Series verschenen
Nieuws

Patch voor Mortal Kombat 1 op pc, PS5 en Xbox Series verschenen

Switch-spelers wachten echter nog op verbeteringen

NetherRealm Studios heeft een nieuwe patch uitgebracht voor de pc-, Xbox Series- en PlayStation 5-versies van Mortal Kombat 1.

Dat kondigde het bedrijf gisteren aan. De patch lost diverse bugs en andere problemen op. Ook worden er bij verschillende personages aanpassingen gemaakt om de balans te perfectioneren. De complete patch notes zijn hier te bekijken.

Veel fans klagen op X (voorheen bekend als Twitter) echter over het feit dat een patch voor de Switch-versie op zich laat wachten. Deze versie van de game ligt sinds release onder vuur. De Switch-versie is gemaakt door Shiver Entertainment en Saber Interactive. Op fora en social media verschenen kort na release beelden van de Switch-versie, waarbij vooral de gebrekkige graphics centraal stonden.

Mortal Kombat-bedenker Ed Boon beloofde dan ook verbeteringen voor de Switch-versie. "Een aantal van de problemen die gevonden zijn zullen absoluut aangepakt worden. Het was ideaal geweest als we de versie die we hadden willen leveren hadden uitgebracht, maar alles dat we als probleem zien staat op onze lijst en wordt gefixt."

Mortal Kombat 1 is beschikbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc (via Steam en Epic Games Store). De game bevat naast een cast aan speelbare personages ook zogeheten 'Kameo-vechters' die spelers bijstaan tijdens gevechten. Cross-play en cross-progressie wordt ergens na release van de game toegevoegd. Daarbij bevat het spel rollback netcode.

Tom Kerkhof gaf een 8 aan de PS5-versie van de game: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!