Oprichters Until Dawn-ontwikkelaar Supermassive vertrokken bij studio
Gamer.nl
Nieuws

Oprichters Until Dawn-ontwikkelaar Supermassive vertrokken bij studio

Voormalige CEO Pete Samuels laat weten dat het te maken heeft met gezondheidsredenen

Pete en Joe Samuels, de oprichters van Until Dawn-ontwikkelaar Supermassive Games, zijn niet meer werkzaam bij het bedrijf.

De melding verscheen een week geleden op de LinkedIn-pagina van de studio, maar vindt nu pas tractie. Het bedrijf bedankt het tweetal voor het oprichten van de studio. "We wensen jullie veel geluk met jullie volgende hoofdstuk!"

Pete Samuels laat weten dat hij vertrekt vanwege gezondheidsproblemen. "Ik heb de beslissing niet licht gemaakt. Ik ben en zal altijd trots blijven op wat Joe en ik jaren geleden hebben opgericht. Ik zit vol met bewondering voor het Supermassive-team en al het ongelooflijke wat ze hebben bereikt." Robert Henrysson, de voormalige CEO van Avalanche Studios, is nu de nieuwe CEO van het bedrijf.

Supermassive Games werkt op dit moment aan Little Nightmares 3, Dead by Daylight-spin-off The Casting of Frank Stone en The Dark Pictures Anthology: Directive 8020. Eerder deze week werd tijdens de State of Play aangekondigd dat Ballistic Moon aan een PS5- en pc-versie van de eerste grote hit van Supermassive, Until Dawn, werkt.

Supermassive Games werd in 2008 opgericht. Pete Samuels had voorheen bij Psygnosis en EA gewerkt. Het eerste project van de studio was dlc voor LittleBigPlanet, en daarna volgden PlayStation Move-games Sackboy's Prehistoric Moves en Start the Party. Until Dawn zou eerst ook een PlayStation Move-game worden, maar die besturing liet men nog voor release vallen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!