Ontwikkeling Control 2 wordt niet beïnvloed door situatie bij Annapurna
Nieuws

Ontwikkeling Control 2 wordt niet beïnvloed door situatie bij Annapurna

Remedy: 'We geven Control 2 zelf uit'

De ontwikkeling van Remedy Entertainments vervolg op Control wordt niet beïnvloed door de huidige situatie bij partner Annapurna Interactive.

Annapurna Interactive, de uitgeverstak van filmstudio Annapurna Pictures, staat bekend als de uitgever van diverse indiegames, zoals Stray, Outer Wilds en Cocoon. Onlangs werd aangekondigd dat Annapurna meehelpt met de financiering van Control 2 en dat de filmstudio de Control- en Alan Wake-franchises naar film en tv zal brengen.

Afgelopen week kwam echter het nieuws naar buiten dat al het personeel bij Annapurna Interactive is opgestapt. Directeur Nathan Gary en zijn team hebben met z'n allen ontslag ingediend nadat zij er niet uitkwamen met de eigenaar van de uitgever en filmstudio Annapurna Pictures, Megan Ellison. Het team was van plan om de uitgeverstak van het bedrijf onafhankelijk te maken, maar Ellison trok zich terug uit die onderhandelingen. Daarop besloot het gehele team op te stappen.

Thomas Puha, de communications director van Remedy, heeft fans nu via social media gerustgesteld over de toekomst van Control 2. "Remedy's deal rondom Control 2, waaronder de rechten op verfilmingen van Alan Wake en Control, is met Annapurna Pictures", zo schrijft hij op social media. "Daarnaast publiceren we Control 2 zelf."

Toen de werknemers van Annapurna Interactive vorige week opstapten, kwam al naar buiten dat de rol van Gary wordt vervangen door Hector Sanchez, die weer van plan is om de vertrokken werknemers te vervangen.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!