Okami-vervolg draait op de RE Engine
Nieuws

Okami-vervolg draait op de RE Engine

Bedenker geeft aan dat de reactie van fans hem tot tranen toe roerde

Het eind vorig jaar onthulde vervolg op Okami draait op de RE Engine.

Dat heeft producent Kiyohiko Sakata gemeld aan IGN. Bijna alle grote Capcom-games sinds Resident Evil 7 draaien op de RE Engine, dus een grote verrassing mag het niet heten, maar hiermee is wel officieel bevestigd dat de game op de engine draait.

Volgens producent Yoshiaki Hirabayashi is er voor de RE Engine gekozen omdat de engine "games op de best mogelijke manier vertoont". De engine zou ook erg "expressief" zijn, wat goed bij de unieke grafische stijl van de Okami-franchise zou passen.

In het interview liet Hideki Kamiya, de bedenker van Okami en de regisseur van het origineel en het vervolg, weten dat hij moest huilen van de positieve reacties van fans toen het vervolg werd aangekondigd. "Zelfs nu wanneer ik de YouTube-reacties op de aankondiging bekijk en zie hoe mensen reageren, moet ik samen met hen huilen. Ik ben zo blij om te zien dat mensen gelukkig worden van het feit dat deze game echt gemaakt wordt."

Tijdens The Game Awards afgelopen december werd het vervolg op Okami onthuld. Details over het vervolg zijn er buiten het nieuws over de engine nog niet, en de onthullingstrailer geeft ook nog weinig prijs. Ook niet bekend is wanneer en op welke platforms het spel verschijnt. De trailer doet in ieder geval wel vermoeden dat de verfachtige stijl van het origineel ter inspiratie staat voor dit vervolg.

De eerste Okami werd ontwikkeld door het Japanse Clover Studio. Het spel verscheen in 2007 in Europa en werd uitgegeven door Capcom. In de game besturen spelers de godin Amaterasu, die zich in wolfvorm op aarde bevindt. De gameplay is vergelijkbaar met Zelda-spellen in combinatie met actievolle gevechten, terwijl de cel-shaded grafische stijl en de oud-Japanse setting bij veel spelers in de smaak viel. Okami is na de oorspronkelijke PlayStation 2-release meermaals op andere systemen uitgekomen, waaronder Wii, PlayStation 4 en Switch. Op Nintendo DS verscheen daarnaast spin-off Okamiden.

Kamiya maakte onderdeel uit van Clover Studio, dat ook games als Viewtiful Joe en God Hand leverde. Nadat de studio zijn deuren sloot, richtten diverse prominente werknemers PlatinumGames op. Kamiya vertrok in 2023 bij PlatinumGames. De naam van zijn nieuwe studio - Clovers Studio - is een duidelijke ode aan de ontwikkelaar waar hij voorheen heeft gewerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!