Nog meer mogelijke specificaties voor PlayStation 5 Pro uitgelekt
Nieuws

Nog meer mogelijke specificaties voor PlayStation 5 Pro uitgelekt

De cpu zou hetzelfde blijven, maar wel een 'High CPU Frequency Mode' bevatten

Er zijn nog meer mogelijke specificaties voor de PlayStation 5 Pro gedeeld.

Afgelopen week kwamen er mogelijke specificaties naar buiten - eerst via YouTube-kanaal Moore's Law en daarna via Insider Gaming. De PlayStation 5 Pro zou bijvoorbeeld 45 procent sneller kunnen renderen dan de huidige PS5, en de ray-tracing zou daarbij twee of drie keer zo gedetailleerd zijn - in sommige gevallen zelfs vier keer zo gedetailleerd. De console zou 33,5 teraflops bevatten en 'PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling' gebruiken om games met AI te upscalen. Dat laatste zou worden aangedreven door een 'AI Accelerator', waarbij 67 TFLOPS worden ingezet.

Inmiddels heeft Insider Gaming een nieuw artikel online geplaatst met nog meer details. Zo zou de cpu van de console dezelfde zijn als die in de reguliere PS5, al zou er wel een 'High CPU Frequency Mode' zijn waardoor de gpu ongeveer tien procent beter draait. Verder zou het systeemgeheugen met 28 procent toenemen - van 448GB per seconde naar 576GB per seconde. Het geheugen zou ook efficiënter zijn en daardoor mogelijk nog sneller kunnen functioneren.

Verder zou de console net als de huidige PS5-modellen die verkocht worden een diskdrive hebben die losgekoppeld kan worden. Net als de huidige PS5 zou de Pro-versie ook een terabyte aan ssd-opslag bevatten.

Geruchten over een mogelijke Pro-versie van de PS5 doen al geruime tijd de ronde. Sony zelf heeft vooralsnog niets bevestigd. Bekijk hier alle geruchten over de PS5 Pro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error