Nieuwe update voor Star Wars Jedi: Survivor uitgebracht
Verbetert prestaties en voegt ondersteuning voor Nvidia's DLSS toe
Electronic Arts en Respawn Entertainment hebben een nieuwe patch uitgebracht voor de pc- en consoleversies van Star Wars Jedi: Survivor.
Patch 7 moet er voor zorgen dat mensen die in de performance modus spelen op PS5 en Xbox Series de game in "een stabiele 60 frames per seconde" kunnen ervaren. Daar moet wel ray tracing voor uitgeschakeld staan. Ook de quality modus is verbeterd, waardoor de framerate stabieler moet zijn en het spel andere grafische verbeteringen heeft. Op PS5 wordt nu ook variable refresh rate ondersteund.
Verder zijn er nog wat bugs opgelost, en ondersteunt de pc-versie van de game nu Nvidia's DLSS-technologie. Hierbij wordt er gebruikgemaakt van AI om spelers betere graphics, resoluties en framerates te geven zonder dat de prestaties daar onder lijden. De volledige patch notes zijn op de officiële website te vinden.
Star Wars Jedi: Survivor - het vervolg op Star Wars Jedi: Fallen Order - verscheen afgelopen april en werd op release wisselvallig ontvangen, vooral dankzij de vele aanwezige bugs. Sindsdien zijn er diverse patches uitgekomen in een poging de ervaring te verbeteren.
De game kreeg een 8 van Erik Nusselder in de Gamer.nl-recensie: "Star Wars Jedi: Survivor pakt bijna alle verbeterpunten van het vorige deel overtuigend aan en is een Star Wars-avontuur om van te genieten. Tenminste, zolang de technische problemen je plezier niet vergallen."