Nieuwe Skate is qua besturing toegankelijker voor nieuwkomers
Ontwikkelaar heeft een developer diary uitgebracht
In een gisteren gepubliceerde developer diary rondom de nieuwe Skate worden meer details over het spel gegeven. Zo gaat het Flick-It-systeem op de schop om het ook toegankelijker te maken voor nieuwe spelers.
Het Flick-It-systeem is een van de bekendste aspecten van de oude Skate-games, en laat spelers met een 'flick' aan de analoge stick skatetrucs uitvoeren. Dit systeem emuleert in feite de voeten van iemand de skate.
In de developer diary laat senior designer Reid Buckmaster weten dat het systeem verbeterd is door het accurater en simpeler te maken. Er is zelfs een optie om nog simpelere besturing te bieden aan nieuwe spelers. Daarbij wordt gemeld dat de ontwikkelaar voor inspiratie qua besturing heeft gekeken naar vechtspellen - zo kunnen relatief onervaren spelers in Street Fighter 6 en Tekken 8 toch indrukwekkende combo's uitvoeren.
In de video wordt ook gemeld dat de ontwikkelaar op dit moment een soundtrack cureert - een belangrijk aspect van skateboardgames. "We denken dat jullie er van gaan houden, en het blijft niet voor altijd hetzelfde zodat je het na een paar maanden beu bent", aldus audioregisseur Matthew Smith. "De line-up aan muziek blijft zich aanpassen, afhankelijk van naar welke muziek jullie in de game luisteren."
Tijdens Summer Game Fest vorige week werd aangekondigd dat in de loop van aankomend najaar een speeltest op consoles wordt gehouden.
Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam.
Skate komt voor zover bekend naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Een releasedatum is nog niet bekend.