Nieuwe Elden Ring-patch maakt aanpassingen in balans en prestaties

Nieuwe Elden Ring-patch maakt aanpassingen in balans en prestaties

Zo richt de 'Swift Slash'-skill in PvP minder schade aan

FromSoftware heeft patch 1.12.3 voor Elden Ring en uitbreiding Shadow of the Erdtree op consoles en pc uitgebracht.

Zo zal de schade die men aanricht in de PvP-modus met de 'Swift Slash'-skill zijn verminderd. Ook is de intelligence-scaling voor de Carian Sorcery Sword toegenomen, maar het zwaard richt minder schade aan.

Verder hebben aanvallen van de Smithscript Dagger en de Smithscript Cirque meer reikwijdte, en vindt het tweede gevecht tegen de Golden Hippopotamus en Commander Gaius nu op dezelfde plek als het eerste gevecht plaats.

PlayStation 5-spelers kunnen de prestaties van de game nu verbeteren door de 'Rebuild Database'-tool te gebruiken die in de safe modus van de console te vinden is. Pc-gamers die slechte prestaties ervaren worden aangeraden de ray tracing-kwaliteit naar beneden bij te stellen of helemaal uit te zetten. Tot slot zijn er allerlei bugs opgelost. De complete patch notes zijn hier te vinden.

In juni kwam uitbreiding Shadow of the Erdtree uit voor Elden Ring. De uitbreiding biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen.

Marcel Vroegrijk deelde in zijn recensie een 10 uit: "Shadow of the Erdtree is een volledige game die toevallig als dlc voor Elden Ring wordt verkocht. Met z’n ontzettend gelaagde en verbonden spelwereld ben je rustig veertig tot vijftig uur zoet. In die tijd ga je meermaals bij jezelf ten rade wat je nu weer hebt gezien. Een bizar wapen, weer een nieuw gebied, een geheim nog geheimer dan dat eerdere geheim. Met deze uitbreiding vervolmaakt FromSoftware de belofte van Elden Ring: een vrije wereld om te verkennen, zonder dat daarbij de briljante regie van de makers verloren gaat.

View post on X
Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Het lijkt erop dat ik eindelijk een soort van in de game zit. Doe op dit moment niets meer dan de map verkennen, grote enemies ontwijken (behalve dan een grote troll met pijl en boog neergehaald) veel kleine enemies in de pan hakken en wat levellen. Eens kijken waar nu het schip strand

1
test

Dat is ook hoe ik als FromSoftware-leek in de game ben gekomen. De eerste 10-20 uur echt levellen met kleine vijanden in het eerste gebied (Limgrave). Op een gegeven moment ga je je steeds zekerder voelen, ook om wat uitdagendere vijanden aan te pakken (vooral wanneer je net je level-energie of hoe die shizzle in Elden Ring ook heet - tijd geleden dat ik heb gespeeld - hebt ingewisseld). Een paar bazen in kleinere kerkers en grotten weten te verslaan. En toen door naar de eerste 'legacy kerker' om dat eerste gebied mee af te sluiten. Op die manier kom je langzaam maar zeker in het spel en begin je de gameplayloop en de manier van knokken te begrijpen. Zeker in het begin had ik er veel aan om veel op de rug van Torrent te vechten trouwens!

1

Ik probeer voor nu echt de verleiding te weerstaan om iets groots aan te vallen, een grote beer loop ik met een wijde bocht omheen, maar begin inmiddels wel wat zelfverzekerder te raken en te denken dat ik die beer wel kan hebben. Dat is dus ook het mooie van het spel, het geeft je geen enkele aanwijzing of iets te sterk voor je is of niet. Ga het maar proberen dan kom je erachter.

1
test

Mooi mooi. Ik heb het de eerste keer ook op die manier gedaan bij Elden Ring, al had ik Bloodborne, Dark Souls 3 en Demon’s Souls al wel gespeeld. Het is soort van verslavend om steeds sterker te worden. In mijn onwetendheid had ik na het uitspelen op new journey geklikt, waardoor ik in NG+ zit. Daarom voldoe ik nu niet aan de voorwaarden om de DLC te starten. Ik was eerst sceptisch om de twee bazen te verslaan die daarvoor nodig zijn, maar ik heb nu een paar uurtjes gespeeld en ik zit er weer helemaal in. Het grappige is dat ik de eerste demigod binnen een half uur al gevonden en verslagen had (je bent echt over powered in t begin ng+). De eerste boss die ik echt moest hebben had ik al binnen anderhalf uur. De eerste play through had ik voor die eerste demigod denk ik al wel 20 uur op de teller staan. Die tweede die ik noem had ik echt na weken pas. Speel nu wel met een guide erbij want wil wel snel naar de DLC. Al kom ik ook wel weer steeds iets leuks tegen en denk ik: o ff die boss daar verslaan of daar. Kan ik gelijk weer wat levelen.

1

IK heb Bloodborne, alle Dark Souls en Sekiro geprobeerd te spelen, maar kwam nooit ver. De games trekken me enorm, maar ik heb het geduld er niet voor. Bij Elden Ring kun je dan tenminste nog een andere kant op en toch vooruitgang boeken, bij die andere games een stuk minder. Ik heb ook geprobeerd met guides te spelen, maar dat maakt het voor mij oninteressant. Maar kan me voorstellen dat je dat doet als je de game al een keer gespeeld hebt en gewoon op een efficiënte manier er doorheen wilt zonder belangrijke dingen te missen. Wat ik nu erg merk is dat mijn mindset anders is. De eerste pogingen was ik vooral 'bang' om gevechten aan te gaan en dingen tegen te komen waardoor ik het loodje legde. Bang om dood te gaan. Nu vind ik het juist lastig om het spel neer te leggen omdat ik nog even om het hoekje wil kijken wat daar is. Oh kak een groot beest, nog maar even een blokje om. Ik houd er rekening mee dat ik dood ga, het is een gegeven, soms moet je een risico durven nemen. Kijken of je al sterk en goed genoeg bent om een stap verder te gaan. Dat maakt deze games wellicht ook zo goed, je moet heel anders leren spelen. De games van de laatste 10 jaar heb me lui gemaakt als gamer, alles wordt je uitgelegd. In HZD benoemt Aloy hardop waar je naartoe moet. Elden Ring geeft je dezelfde hints, maar je moet veel beter opletten en als je dat niet doet ben je fucked.

[Reactie gewijzigd door KloptNietWatJeZegt op 5 juli 2024 - 08:15]

1
test

Bloodborne was mijn eerste ervaring en ik denk gelijk de moeilijkste game die ik op dat moment aangeraakt had. Dat beginstuk heb ik echt weken over gedaan. Ik had m ook zomaar gekocht, zonder dat ik wist dat ie zo moeilijk was. Veel doorgezet. Geen moment spijt van gehad. Dark Souls 3 heb ik tot twee keer toe na een paar avonden voor maanden aan de kant geschoven (ook wel een beetje vanwege t feit dat ik net samenwoonde) Toen veel later ben ik weer opnieuw begonnen. Ik wist dat ik het tof vond. Maar idd. Vaak doodgaan hoort erbij en je moet altijd op je hoede zijn, want zelfs de kleinste MF kan je zo vermoorden.

0

Aanbevolen voor jou