Nieuwe Battlefield mikt op 'meest realistische vernietigingseffecten in de industrie'
Aan ambitie geen gebrek
De nieuwe Battlefield-game van Electronic Arts-studio Ripple Effect wil dat de game de meest realistische vernietigingseffecten in de industrie bevat.
Dat blijkt uit een vacature van het bedrijf (via VGC). In de vacature valt te lezen dat het bedrijf op zoek is naar een senior 3D-artiest die de studio moet helpen bij het maken van de "meest realistische en opwindende vernietigingseffecten in de industrie."
De game waar Ripple Studios - voorheen bekend als Dice LA - aan werkt is een nieuwe Battlefield. Die game moet onderdeel uitmaken van een verbonden Battlefield-universum waar EA aan werkt. Dat universum moet bestaan uit meerdere games met daarin gedeelde personages en verhalen, met "de speler in het midden".
Op dit moment is zoals eerder bekend werd gemaakt Battlefield Mobile in de maak bij Industrial Toys. Marcus Lehto, de medebedenker van Halo, is een studio in Seattle gestart dat zich richt op het opbouwen van het Battlefield-universum verspreid over "een variatie aan ervaringen".
Wanneer de nieuwe Battlefield uitkomt, is nog niet bekend.