Nieuwe Alan Wake 2-patch laat PS5 Pro-eigenaren PSSR uitzetten
Nieuws

Nieuwe Alan Wake 2-patch laat PS5 Pro-eigenaren PSSR uitzetten

Het is een van de games die niet optimaal draaide op de nieuwe console

Remedy heeft een nieuwe patch voor Alan Wake 2 uitgebracht die zich vooral richt op PlayStation 5 Pro-eigenaren. Zo is het nu mogelijk om de ondersteuning voor PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) uit te zetten.

Enkele games hebben sinds de release van de PS5 Pro problemen bij gebruik van PSSR, waaronder Alan Wake 2, de Silent Hill 2-remake en Star Wars Outlaws. Het gaat bijvoorbeeld om een glitch waarbij er 'shimmering' in beeld verschijnt, een soort flikkering op bepaalde in-game oppervlaktes.

Aangezien PSSR vooralsnog niet optimaal werkt in Alan Wake 2, is nu dus de mogelijkheid toegevoegd om PSSR in de game uit te zetten. Afgelopen week werd deze optie ook al toegevoegd aan Avatar: Frontiers of Pandora, een andere game die niet optimaal draait op de PS5 Pro.

Verder voert de Alan Wake 2-update ook diverse verbeteringen door in de verschillende grafische modi op PS5 Pro. Tot slot worden er een aantal bugs die in alle platformversies zitten aangepast. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Alan Wake 2 kwam vorig jaar uit. Ron Vorstermans beloonde het hoofdspel met een 8,5: "Alan Wake 2 houdt je continu op het puntje van je stoel. Is het niet met survival-horror-actie, dan wel met een overdaad aan onverwachte plotpunten en gameplaysequenties. Dit vervolg is in dat opzicht echt volledig uniek. Niet alle genomen risico’s betalen zich uit, maar Alan Wake 2 is in sfeer, verhaal en verrassing een avontuur dat je eigenlijk niet missen kunt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!