NetEase-sluitingen hebben geen invloed op Quantic Dream
Gamer.nl
Nieuws

NetEase-sluitingen hebben geen invloed op Quantic Dream

Ook Anchor Point Studios kan door blijven werken onder NetEase

De grootschalige studiosluitingen die NetEase naar verluidt wil doorvoeren, zullen volgens de CEO van ontwikkelaar Quantic Dream geen invloed hebben op die studio.

Enkele dagen geleden kwam naar buiten dat het Chinese NetEase van plan zou zijn meer dan een dozijn aan buitenlandse studio's te sluiten. Dit kort nadat er ontslagen vielen bij de Amerikaanse tak van de Marvel Rivals-ontwikkelaar en Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause ontwikkelaar.

Sindsdien hebben meerdere studio's die eigendom zijn van NetEase of waar NetEase in heeft geïnvesteerd statements naar buiten gebracht dat zij zover ze weten buiten schot vallen. Zo liet Guillaume de Fondaumière, de CEO van Heavy Rain- en Detroit: Become Human-ontwikkelaar Quantic Dream, via LinkedIn weten dat "onze studio's in Parijs en Montreal niet beïnvloed zijn" en dat de ontwikkeling van Star Wars Eclipse doorgaat. Wanneer er meer informatie over de game wordt onthuld is onbekend.

Ook Anchor Point Studios, de ontwikkelaar opgericht door Control-hoofddesigner Paul Ehreth, blijft volgens hem buiten schot. Het werk aan zijn nog onaangekondigde debuutgame blijft dan ook doorgaan. "Tot dusver is NetEase een geweldige partner voor ons geweest. Ze geven ons creatieve controle en ondersteunen onze ontwikkeling, en we kijken er naar uit om samen een exceptionele game uit te brengen."

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld en heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht. Zo heeft heeft he bedrijf geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!