NetEase koopt Detroit: Become Human-maker Quantic Dream
Nieuws

NetEase koopt Detroit: Become Human-maker Quantic Dream

Het Chinese internettechnologiebedrijf NetEase heeft Detroit: Become Human-maker Quantic Dream overgekocht.

De Chinese gameuitgever NetEase maakt bekend dat er een akkoord is bereikt voor de overname van Quantic Dream, de ontwikkelaar van onder andere Beyond: Two Souls en Heavy Rain. NetEase investeerde in 2019 al eens in Quantic Dream. Hoeveel het bedrijf betaalt voor de overname is niet bekendgemaakt.

Quantic Dream wordt daarmee NetEase’ eerste Europese studio, er werken meer dan 250 mensen voor de ontwikkelaar. In reactie op vragen van GamesBeat meldt co-ceo David Cage van Quantic Dream dat er in de afgelopen 25 jaar vaker gesprekken zijn geweest over een overname door een ander bedrijf. Echter “garandeerde geen een onze redactionele onafhankelijkheid”, waardoor een overname uitbleef.

Quantic Dream zal dus onafhankelijk blijven werken. Zo werkt de studio momenteel aan Star Wars: Eclipse. Cage zegt dat de studio door de overname “oneindige mogelijkheden” krijgt om “interactief vermaak te herdefiniëren”. Het team “kan zijn visie nu versnellen”.

In maart meldde journalist Tom Henderson al dat NetEase geïnteresseerd zou zijn in de overname van Quantic Dream. De studio had voorheen een exclusiviteitsdeal met Sony, die drie projecten behelsde. Dat zijn uiteindelijk Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human geworden, waarna Quantic Dream weer de mogelijkheid kreeg om na te denken over overnames.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!