Naughty Dog over de verbeteringen in The Last of Us Part 1
In een nieuwe video gaat ontwikkelaar Naughty Dog dieper in op de verbeteringen en toevoegingen van The Last of Us Part 1.
In de video komen verschillende ontwikkelaars aan het woord over voornamelijk het verschil tussen een remaster en een remake. Game Director Matthew Gallant zegt bijvoorbeeld dat de modellen van de personages opnieuw gemaakt zijn, in plaats van de bestaande modellen te verbeteren.
Naast de video plaatste Sony ook een blogpost waarin er uitgebreid geschreven wordt over de verschillende verbeteringen. Daar wordt onder andere verteld over de realistischere animaties en verbeteringen in combat en audio.
De remake van The Last of Us komt op 2 september uit op PlayStation 5 en "kort daarna" op pc. Het spel kan zowel in native 4k met 30 fps of dynamisch 4k met 60 fps gespeeld worden en maakt gebruik van diverse DualSense-opties zoals haptische feedback, de adaptieve triggers en 3D-audio.
Het spel is helemaal opnieuw opgebouwd om gebruik te maken van verbeterde graphics. Dat zorgt voor veel meer details - zo kunnen kogels beton kapotmaken - en een naadloze transitie tussen filmpjes en gameplay. De animatie van personages is ook veel realistischer gemaakt en de kunstmatige intelligentie van vijanden is er op vooruitgegaan.