Multiversus verschijnt op 28 mei
Nieuws

Multiversus verschijnt op 28 mei

Free-to-play-fighter komt beschikbaar op Steam, PlayStation- en Xbox-consoles

De uiteindelijke versie van Multiversus verschijnt op 28 mei, zo werd vandaag via een video aangekondigd.

In de video legt regisseur Tony Huynh uit dat de kritiek op de bètaversie van de game ter harte is genomen. "We hebben veel geleerd van jullie feedback op de bèta. We hebben hard gewerkt aan allerlei veranderingen en updates om een verbeterde gameplayervaring te leveren."

Een van de veranderingen is een uitgebreider rooster aan speelbare personages, al geeft Huynh niet aan om welke personages het gaat. Ook worden er nieuwe arena's toegevoegd, is de netcode verbeterd en krijgen alle personages nieuwe moves. Er wordt tevens een nieuwe PvE-modus toegevoegd met "unieke beloningen". Daarbij draait de game nu op Unreal Engine 5.

Multiversus verscheen in juli 2022 in de vorm van een open bèta. Vorig jaar juni ging de game weer offline, met de belofte dat het uiteindelijke spel ergens in 2024 zou uitkomen. In de Smash Bros.-achtige fighter nemen allerlei personages uit Warner Bros.-franchises het tegen elkaar op. Denk aan personages uit Looney Tunes, DC Comics, Gremlins en Rick and Morty.

Kort na de release van de bèta was de game erg populair - een maand na release claimde Warner Bros. dat het spel al door meer dan twintig miljoen mensen was gespeeld. Daarna zakten de spelersaantallen echter in.

Multiversus wordt free-to-play en verschijnt op 28 mei op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error