Moeilijkheidsgraden van Dragon Age: The Veilguard onthuld
Er zijn daarbij opties om de complet ervaring te customizen
Het is duidelijk welke moeilijkheidsgraden er in het later dit jaar te verschijnen Dragon Age: The Veilguard zitten.
Dat werd onthuld in een artikel van Game Informer. Zo is er 'Storyteller', de makkelijkste moeilijkheidsgraad die voor spelers is die het verhaal volgen belangrijker vinden dan de gevechten. 'Adventurer' is een gebalanceerde ervaring, terwijl 'Nightmare' logischerwijs een stuk uitdagender is.
Er is ook een optie genaamd 'Unbound'. Daarin kan men zelf allerlei aanpassingen maken aan de manier waarop gevechten en missies werken. Zo zijn er opties voor aim assistance en auto-aim en kan men bepalen hoeveel schade aanvallen van vijanden doen. Er is zelfs een optie die er voor zorgt dat spelers niet kunnen sterven. Volgens Bioware is dit in de game verwerkt om er voor te zorgen dat iedereen de game kan spelen.
Game Informer sluit overigens niet uit dat er meer moeilijkheidsgraden zijn, maar deze opties waren beschikbaar in de gameplaydemo die ze voorgeschoteld kregen. Overigens kan men gedurende het spelen vrij wisselen tussen de moeilijkheidsgraden, behalve wanneer 'Nightmare' is gekozen - die optie is permanent.
In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. Dragon Age: The Veilguard verschijnt aankomend najaar op Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Bekijk hier recentelijk uitgekomen gameplay.