'Moeilijkheidsgraad van Elden Ring verlagen zou de game breken'

'Moeilijkheidsgraad van Elden Ring verlagen zou de game breken'

Het gevoel van iets bereikt te hebben is een 'fundamenteel onderdeel' van de ervaring

Wat FromSoftware-directeur en Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki betreft, zou laatstgenoemde game niet meer naar wens functioneren wanneer de moeilijkheidsgraad omlaag geschroefd zou worden.

Dat meldt hij in een interview met The Guardian, waarin de hoge moeilijkheidsgraad van FromSoftware-games - zoals Dark Souls en Elden Ring - besproken werd.

"Als we echt zouden willen dat de hele wereld (Elden Ring) zou spelen, dan hadden we de moeilijkheidsgraad wel naar beneden bijgesteld", zo stelt Miyazaki. "Maar als we dat hadden gedaan, had de game waarschijnlijk anders geweest. Het gevoel van iets bereikt te hebben die spelers ervaren wanneer ze de hindernissen overkomen is een fundamenteel onderdeel van de ervaring. Wanneer de game makkelijker zou zijn, zou dat plezier verdwijnen. Wat mij betreft zou dit de game breken."

Gisteren is de Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree uitgekomen. De uitbreiding kost 39,99 euro en biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen. Lees hier alles over de uitbreiding. 

Overigens bleek onlangs al dat Shadow of the Erdtree de best ontvangen dlc voor een game ooit is bij recensenten. Ook Marcel Vroegrijk deelde in zijn recensie een 10 uit: "Shadow of the Erdtree is een volledige game die toevallig als dlc voor Elden Ring wordt verkocht. Met z’n ontzettend gelaagde en verbonden spelwereld ben je rustig veertig tot vijftig uur zoet. In die tijd ga je meermaals bij jezelf ten rade wat je nu weer hebt gezien. Een bizar wapen, weer een nieuw gebied, een geheim nog geheimer dan dat eerdere geheim. Met deze uitbreiding vervolmaakt FromSoftware de belofte van Elden Ring: een vrije wereld om te verkennen, zonder dat daarbij de briljante regie van de makers verloren gaat.

Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik vind het [de hoge moeilijkheidsgraad] juist erg jammer, want dit soort games vind ik super tof, prachtige werelden en de sfeer; grote baas-gevechten. Alleen die moeilijkheidsgraad doet mij deze games links laten liggen. Ik ga juist voor het avontuur, de story. Haat het om tig keer dood te gaan en weer opnieuw te moeten beginnen. Gisteren erg getwijfeld om Elden Ring aan te schaffen, ziet er gewoon zo tof uit, die prachtige open wereld. Dus even geoefend op Dark Souls III (Die ik nog in een grijs verleden had aangeschaft op de PS4), maar helaas. Zo frustrerend, ik waag mij er niet aan. Voor de die-hards: veel plezier met deze game en zijn DLC.

0

de difficulty van elden ring is heel overdreven vaak in tegenstelling tot de souls series hebben ze hier opties toegevoegd die het soms zelfs te makkelijk maken, zoals de wonderous flask de perfumes en de spirit summons maken het al een stuk toegankelijker voor nieuw komers

0
test

Ik ben er ook niet goed in. Ik doe rustig een paar jaar over een Souls game. Als ik te gefrustreerd raak, laat ik het spel een paar maanden met rust. Maar het weerhoudt me er zeker niet van ze te kopen. De werelden van From software zijn uniek en intrigerend. En de moeilijkheid zorgt ervoor dat elk nieuw stukje dat je bereikt, aanvoelt als een beloning.

1
test

Er zijn ellenlange discussies te vinden op internet over dit onderwerp. Ooit heb ik Sekiro geprobeerd, maar de game niet lang daarna geretourneerd. Later Elden Ring uitgeprobeerd, omdat de suggestie werd gewekt dat die game veel toegankelijker zou zijn, ook voor mensen die minder goed zijn in soulslike games. Maar ook Elden Ring heb ik geretourneerd, veel te moeilijk voor mij. Ik vind het spel er geweldig interessant uit zien, maar het is onspeelbaar. Ik kan niet in de flow komen, ook niet met grinden en honderden keren sneuvelen. Dit zijn geen games voor mij, ik heb er geen klik mee. Ik zie gamen als ontspanning en entertainment, niet als werk. En Elden Ring voelt voor mij als zeer zwaar werk. Dat de hotemetoten van FromSoftware menen dat een easy mode het spel zou verpesten. Dat zal dan wel. Ik denk daar toch anders over. Desondanks iedereen die Elden Ring geweldig vindt, veel plezier met de uitgebrachte uitbreiding van deze game.

0

Inderdaad. Heb exact hetzelfde.

0
test

Ik heb Elden Ring geplatinumd maar ik ben echt geen typische souls speler en vind de moeilijkheidsgraad vaak ook een tegenstaand iets... Echter heb ik in Elden ring een magic build die zo goed als iedere vijand (ook bosses) binnen 10 seconden verslaat. Als je echt de moeilijkheid over wilt slaan en toch van het spel genieten is dit nog een optie. Zo speel ik tenminste en kan ik toch genieten van de wereld en alles wat er bij komt kijken.

[Reactie gewijzigd door shadowfirenl op 23 juni 2024 - 12:03]

1

Ik heb wel een soort gelijke ervaring, aantal keer opgestart, uurtje of 10 aan gespendeerd, guide gevolgd omdat ik er anders totaal geen wijs uit werd. Items die je krijgt vertellen maar vaag waar ze voor dienen, zelfde met upgrades van wapens of andere wapens vergelijken met elkaar en wat beter is, ashes of war en weet ik het, is voor mij erg onduidelijk. Hoe de menu's in elkaar zitten werkt niet fijn, controller lay-out is mij te vreemd. De algehele doelstelling in de game en wat je daar voor moet doen en hoe je daar moet komen, echt totaal geen idee. De combat opzich ja het is pittig maar als je een build hebt (van een guide) is het te doen maar zonder build maar wat doen, beetje rond lopen wat werkt of waar je moet zijn of wat er allemaal te ontdekken/doen is gewoon niet leuk zonder enige vorm van progressie. En juist met een guide spelen omdat ik anders niks snap van de game en nergens kom vind ik rete irritant en haalt alle fun voor mij uit de game.

0

Aanbevolen voor jou