'Moeilijkheidsgraad van Elden Ring verlagen zou de game breken'
Nieuws

'Moeilijkheidsgraad van Elden Ring verlagen zou de game breken'

Het gevoel van iets bereikt te hebben is een 'fundamenteel onderdeel' van de ervaring

Wat FromSoftware-directeur en Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki betreft, zou laatstgenoemde game niet meer naar wens functioneren wanneer de moeilijkheidsgraad omlaag geschroefd zou worden.

Dat meldt hij in een interview met The Guardian, waarin de hoge moeilijkheidsgraad van FromSoftware-games - zoals Dark Souls en Elden Ring - besproken werd.

"Als we echt zouden willen dat de hele wereld (Elden Ring) zou spelen, dan hadden we de moeilijkheidsgraad wel naar beneden bijgesteld", zo stelt Miyazaki. "Maar als we dat hadden gedaan, had de game waarschijnlijk anders geweest. Het gevoel van iets bereikt te hebben die spelers ervaren wanneer ze de hindernissen overkomen is een fundamenteel onderdeel van de ervaring. Wanneer de game makkelijker zou zijn, zou dat plezier verdwijnen. Wat mij betreft zou dit de game breken."

Gisteren is de Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree uitgekomen. De uitbreiding kost 39,99 euro en biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen. Lees hier alles over de uitbreiding. 

Overigens bleek onlangs al dat Shadow of the Erdtree de best ontvangen dlc voor een game ooit is bij recensenten. Ook Marcel Vroegrijk deelde in zijn recensie een 10 uit: "Shadow of the Erdtree is een volledige game die toevallig als dlc voor Elden Ring wordt verkocht. Met z’n ontzettend gelaagde en verbonden spelwereld ben je rustig veertig tot vijftig uur zoet. In die tijd ga je meermaals bij jezelf ten rade wat je nu weer hebt gezien. Een bizar wapen, weer een nieuw gebied, een geheim nog geheimer dan dat eerdere geheim. Met deze uitbreiding vervolmaakt FromSoftware de belofte van Elden Ring: een vrije wereld om te verkennen, zonder dat daarbij de briljante regie van de makers verloren gaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft brengt AI-assistent 'Copilot for Gaming' uit
Nieuws

Microsoft brengt AI-assistent 'Copilot for Gaming' uit

In april kunnen Xbox Insiders het testen

Microsoft brengt Copilot for Gaming uit. Deze AI-assistent zal gamers die vastzitten in een spel kunnen helpen.

Copilot for Gaming moet bijvoorbeeld handige tips kunnen geven tijdens het spelen van games, of complete tutorials weergeven over hoe bepaalde zaken in games werken. Ook zou Copilot for Gaming kunnen helpen bij een herinstallatie van een game - bijvoorbeeld door na de installatie aan te geven waar men precies was gebleven.

Zo werd er een demo getoond van een Overwatch 2-speler die tips kreeg over hoe deze speler beter kon spelen. Er werden zelfs bepaalde personages aangewezen die het beste bij de rest van het team zouden passen.

Copilot for Gaming zal - in ieder geval als eerste instantie - als een soort AI-assistent via de Xbox-app op smartphones beschikbaar komen. In de loop van april zullen Xbox Insiders via de app Copilot for Gaming kunnen uittesten, al is het de bedoeling dat de AI-assistent later ook op andere wijze beschikbaar komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gedeelte van Tony Hawk's Pro Skater 3+4-soundtrack bekend
Nieuws

Gedeelte van Tony Hawk's Pro Skater 3+4-soundtrack bekend

Met o.a. CKY, Motörhead en Wavves

Activision heeft een gedeelte van de soundtrack van het aankomende Tony Hawk's Pro Skater 3+4 onthuld.

Toen de game eerder deze maand werd aangekondigd, werd beloofd dat de collectie niet alleen muziek uit de oorspronkelijke versies van de game zou bevatten, maar ook nieuwe muziek. Dit werd ook al gedaan bij Tony Hawk's Pro Skater 1+2.

Activision heeft nu een speellijst op Spotify geplaatst met een gedeelte van de soundtrack van het aankomende Tony Hawk's Pro Skater 3+4. We weten dat het om een gedeelte gaat, omdat het 'Wave One' wordt genoemd. Dichterbij de release worden er dus waarschijnlijk nog meer nummers van de soundtrack bekendgemaakt.

Het gaat tot nu toe om de volgende nummers van de volgende bands:

  • Ace of Spades van Motörhead

  • Them Bones van Alice in Chains

  • Ultimate van Denzel Curry

  • Damaged Goods van Gang of Four

  • 96 Quite Bitter Beings van CKY

  • Yankee and the Brave (Ep. 4) van Run the Jewels

  • King of the Beach van Wavves

  • Real Thing van Turnstile

  • Not the Same van Bodyjar

  • New Wage Salary van End It

  • Head van Jeff Rosenstock

  • Collard Greens van Schoolboy Q en Kendrick Lamar

  • Outta Here van KRS-One

  • Result van TCMF

  • Dog Years van Urethane

  • Charlotte van Kittie

  • Mass Appeal van Gang Starr

  • Faster than the World van H20

  • Roadkill van Starcrawler

  • Amoeba van Adolescents

Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en nieuwe skateparken, waaronder Waterpark. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!