'Moeilijkheidsgraad van Elden Ring verlagen zou de game breken'
Het gevoel van iets bereikt te hebben is een 'fundamenteel onderdeel' van de ervaring
Wat FromSoftware-directeur en Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki betreft, zou laatstgenoemde game niet meer naar wens functioneren wanneer de moeilijkheidsgraad omlaag geschroefd zou worden.
Dat meldt hij in een interview met The Guardian, waarin de hoge moeilijkheidsgraad van FromSoftware-games - zoals Dark Souls en Elden Ring - besproken werd.
"Als we echt zouden willen dat de hele wereld (Elden Ring) zou spelen, dan hadden we de moeilijkheidsgraad wel naar beneden bijgesteld", zo stelt Miyazaki. "Maar als we dat hadden gedaan, had de game waarschijnlijk anders geweest. Het gevoel van iets bereikt te hebben die spelers ervaren wanneer ze de hindernissen overkomen is een fundamenteel onderdeel van de ervaring. Wanneer de game makkelijker zou zijn, zou dat plezier verdwijnen. Wat mij betreft zou dit de game breken."
Gisteren is de Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree uitgekomen. De uitbreiding kost 39,99 euro en biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen. Lees hier alles over de uitbreiding.
Overigens bleek onlangs al dat Shadow of the Erdtree de best ontvangen dlc voor een game ooit is bij recensenten. Ook Marcel Vroegrijk deelde in zijn recensie een 10 uit: "Shadow of the Erdtree is een volledige game die toevallig als dlc voor Elden Ring wordt verkocht. Met z’n ontzettend gelaagde en verbonden spelwereld ben je rustig veertig tot vijftig uur zoet. In die tijd ga je meermaals bij jezelf ten rade wat je nu weer hebt gezien. Een bizar wapen, weer een nieuw gebied, een geheim nog geheimer dan dat eerdere geheim. Met deze uitbreiding vervolmaakt FromSoftware de belofte van Elden Ring: een vrije wereld om te verkennen, zonder dat daarbij de briljante regie van de makers verloren gaat.