Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'
Gamer.nl
Nieuws

Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'

Kojima en zijn team worden sowieso genoemd in de aankomende MGS3-remake

Wat de producent van de Metal Gear-reeks bij Konami betreft zou het een droom zijn die uitkomt als bedenker Hideo Kojima terugkeert om samen aan de franchise te werken.

Kojima, de bedenker van de Metal Gear-reeks, vertrok in 2015 bij Konami na onduidelijke problemen tussen de ontwikkelaar en de uitgever gedurende en na de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.

Kojima heeft sindsdien zijn eigen ontwikkelstudio opgericht en Death Stranding uitgebracht, terwijl Konami de eigenaar van de Metal Gear-IP blijft en onder andere aan een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt, genaamd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

In een Japanse livestream vertelde Metal Gear-producent Noriaki Okamura (via VGC) dat er tussen hem en Kojima in ieder geval geen sprake van ruzie is. "Als ik voor mijzelf mag spreken, dan zou ik niets liever willen dat samenwerken met meneer Kojima en de rest van het team. Als dat zou kunnen gebeuren, zou het een droom zijn die uitkomt."

Okamura blijft echter ook realistisch: "Mensen zijn verder gegaan en werken aan nieuwe dingen, dus dit is de realiteit. We kunnen er niet zomaar van uitgaan dat iedereen weer met ons zou samenwerken, en kunnen dus ook niet afhankelijk van hen zijn. Het voelt niet goed als wij dat zouden eisen. Het is dus aan ons om goed werk af te leveren."

Overigens liet Okamura weten dat veel leden van het ontwikkelteam dat aan de oorspronkelijke game heeft gewerkt, ook aan de remake werken. Daarbij worden Kojima en zijn team sowieso geëerd in Delta - sowieso via de aftiteling.

De complete livestream met ondertiteling kan hieronder worden bekeken. Daarin wordt ook dieper ingegaan op de camo- en healing-systemen in Delta, die een stuk gedetailleerder zijn dan in het origineel op de PS2. Zo blijven bladeren aan kleding plakken, levert door modder kruipen vlekken op en blijven er zelfs littekens op Big Boss achter nadat je jezelf geheeld hebt.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!