Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'
Nieuws

Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'

Kojima en zijn team worden sowieso genoemd in de aankomende MGS3-remake

Wat de producent van de Metal Gear-reeks bij Konami betreft zou het een droom zijn die uitkomt als bedenker Hideo Kojima terugkeert om samen aan de franchise te werken.

Kojima, de bedenker van de Metal Gear-reeks, vertrok in 2015 bij Konami na onduidelijke problemen tussen de ontwikkelaar en de uitgever gedurende en na de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.

Kojima heeft sindsdien zijn eigen ontwikkelstudio opgericht en Death Stranding uitgebracht, terwijl Konami de eigenaar van de Metal Gear-IP blijft en onder andere aan een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt, genaamd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

In een Japanse livestream vertelde Metal Gear-producent Noriaki Okamura (via VGC) dat er tussen hem en Kojima in ieder geval geen sprake van ruzie is. "Als ik voor mijzelf mag spreken, dan zou ik niets liever willen dat samenwerken met meneer Kojima en de rest van het team. Als dat zou kunnen gebeuren, zou het een droom zijn die uitkomt."

Okamura blijft echter ook realistisch: "Mensen zijn verder gegaan en werken aan nieuwe dingen, dus dit is de realiteit. We kunnen er niet zomaar van uitgaan dat iedereen weer met ons zou samenwerken, en kunnen dus ook niet afhankelijk van hen zijn. Het voelt niet goed als wij dat zouden eisen. Het is dus aan ons om goed werk af te leveren."

Overigens liet Okamura weten dat veel leden van het ontwikkelteam dat aan de oorspronkelijke game heeft gewerkt, ook aan de remake werken. Daarbij worden Kojima en zijn team sowieso geëerd in Delta - sowieso via de aftiteling.

De complete livestream met ondertiteling kan hieronder worden bekeken. Daarin wordt ook dieper ingegaan op de camo- en healing-systemen in Delta, die een stuk gedetailleerder zijn dan in het origineel op de PS2. Zo blijven bladeren aan kleding plakken, levert door modder kruipen vlekken op en blijven er zelfs littekens op Big Boss achter nadat je jezelf geheeld hebt.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!