Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'
Nieuws

Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'

Kojima en zijn team worden sowieso genoemd in de aankomende MGS3-remake

Wat de producent van de Metal Gear-reeks bij Konami betreft zou het een droom zijn die uitkomt als bedenker Hideo Kojima terugkeert om samen aan de franchise te werken.

Kojima, de bedenker van de Metal Gear-reeks, vertrok in 2015 bij Konami na onduidelijke problemen tussen de ontwikkelaar en de uitgever gedurende en na de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.

Kojima heeft sindsdien zijn eigen ontwikkelstudio opgericht en Death Stranding uitgebracht, terwijl Konami de eigenaar van de Metal Gear-IP blijft en onder andere aan een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt, genaamd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

In een Japanse livestream vertelde Metal Gear-producent Noriaki Okamura (via VGC) dat er tussen hem en Kojima in ieder geval geen sprake van ruzie is. "Als ik voor mijzelf mag spreken, dan zou ik niets liever willen dat samenwerken met meneer Kojima en de rest van het team. Als dat zou kunnen gebeuren, zou het een droom zijn die uitkomt."

Okamura blijft echter ook realistisch: "Mensen zijn verder gegaan en werken aan nieuwe dingen, dus dit is de realiteit. We kunnen er niet zomaar van uitgaan dat iedereen weer met ons zou samenwerken, en kunnen dus ook niet afhankelijk van hen zijn. Het voelt niet goed als wij dat zouden eisen. Het is dus aan ons om goed werk af te leveren."

Overigens liet Okamura weten dat veel leden van het ontwikkelteam dat aan de oorspronkelijke game heeft gewerkt, ook aan de remake werken. Daarbij worden Kojima en zijn team sowieso geëerd in Delta - sowieso via de aftiteling.

De complete livestream met ondertiteling kan hieronder worden bekeken. Daarin wordt ook dieper ingegaan op de camo- en healing-systemen in Delta, die een stuk gedetailleerder zijn dan in het origineel op de PS2. Zo blijven bladeren aan kleding plakken, levert door modder kruipen vlekken op en blijven er zelfs littekens op Big Boss achter nadat je jezelf geheeld hebt.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!