'Medewerkers FromSoftware-eigenaar willen graag door Sony worden overgenomen'
Nieuws

'Medewerkers FromSoftware-eigenaar willen graag door Sony worden overgenomen'

Enthousiast

Medewerkers van FromSoftware-eigenaar Kadokawa hopen naar verluidt dat het bedrijf wordt overgenomen door Sony.

Volgens een artikel van het Japanse Bunshun hopen een aantal medewerkers dat de overname doorgaat. "De mensen om mij heen zijn dolblij met het vooruitzicht van een overname door Sony", zo zegt een anonieme medewerker in het artikel.

"Dat komt doordat een aantal medewerkers ontevreden zijn met het leiderschap van Natsuno, die niet eens de moeite nam om een persconferentie te houden nadat de persoonlijke gegevens van mensen werd gelekt bij een cyberaanval. Ze verwachten dat als Sony het bedrijf overneemt, ze als eerste de directeur wegsturen."

Een econoom in het stuk geeft echter aan dat Kadokawa zelf weinig te winnen heeft bij een overname. "Het bedrijf raakt zijn onafhankelijk kwijt en het management wordt strenger. Als ze hun bedrijf vrij willen ontwikkelen zoals ze dat nu doen, zou de overname een slecht idee zijn", aldus econoom Takahiro Suzuki.

Geruchten over een eventuele overname door Sony staken vorige maand de kop op. De interesse van Sony werd vervolgens door Kadokawa zelf bevestigd. De bekendste gameontwikkelaar van Kadokawa is dus FromSoftware, bekend van games als Elden Ring, Dark Souls en Sekiro: Shadows Die Twice. Kadokawa heeft 69,66 procent van FromSoftware in handen.

Naast FromSoftware maken ook bedrijven als Acquire (Tenchu, Mario and Luigi Brothership), Spike Chunsoft (Dragon Ball: Sparking! Zero, Jump Force) en Vic Game Studios (Breakers: Unlock the World) onderdeel uit van de portfolio van Kadokawa Corporation.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update brengt vijandelijke Illuminate-factie terug
Nieuws

Helldivers 2-update brengt vijandelijke Illuminate-factie terug

Gelimiteerde DualSense-controller gebaseerd op de game op komst

De Illuminate, een populaire vijandelijke factie uit de eerste Helldivers, is middels gratis update Omens of Tyranny nu ook in Helldivers 2 beschikbaar.

De komst van de update werd afgelopen nacht tijdens The Game Awards onthuld. De Illuminate bevinden zich in het galactische zuiden van het universum, en zorgen er voor dat spelers het tegen verschillende nieuwe vijanden op kunnen nemen.

Daarbij behoort ook een nieuwe omgeving, en voor het eerst in Helldivers 2 gaat het om een stedelijke omgeving. Straten zijn gevuld met Voteless - onschuldige bewoners die worden gehersenspoeld door de Illuminate.

In eerste instantie zal de Illuminate geen planeten overnemen, maar hun invloed op het complete slagveld zal de komende maanden steeds voelbaarder worden. Daarbij is vechten tegen de Illuminate een stuk uitdagender dan tegen de Automatons en Terminids. De update voegt echter ook nieuwe features toe die spelers een handje helpen, zoals het eerste voertuig van de game in de vorm van de Fast Recon Vehicle, waarin een volledig team kan plaatsnemen.

Overigens werd er ook een gelimiteerd verkrijgbare DualSense-controller in de stijl van Helldivers 2 onthuld. Daar kan hieronder ook een video van worden bekeken.

Helldivers 2 kwam begin dit jaar uit op PlayStation 5 en pc. Spelers proberen in de co-op-shooter als onderdeel van een team buitenaards gespuis van 'Super Earth' weg te houden en krijgen diverse missies voorgeschoteld, zoals bijvoorbeeld het verkrijgen van belangrijke data of het vernietigen van een vijandelijk nest. Mensen kiezen hun missies vanuit een hub op een ruimteschip, dat ook van upgrades voorzien kan worden. Dat zorgt er voor dat spelers hun arsenaal kunnen uitbreiden en upgraden.

Gamer.nl-redacteur Sebastiaan van der Bij gaf een 8 aan het spel: "Hoewel Helldivers 2 enigszins tekortschiet in originaliteit en diepgang wat betreft de missies en het verhaal, compenseert het ruimschoots met de grappige *tone of voice*, spectaculaire gameplay en hilarische momenten. Ondanks de soms wat chaotische actie, biedt het voldoende tactische diepgang om je een voordeel te geven tijdens de gevechten, terwijl het belang van communicatie tussen teamgenoten wordt benadrukt."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CD Projekt wil Cyberpunk 2077-problemen voorkomen met The Witcher 4-release
Nieuws

CD Projekt wil Cyberpunk 2077-problemen voorkomen met The Witcher 4-release

Daarbij was Ciri al geruime tijd de meest logische keuze voor de hoofdrol

CD Projekt Red is niet van plan om de gebrekkige release van Cyberpunk 2077 te herhalen met het eerder vandaag aangekondigde The Witcher 4.

Dat lieten regisseur Sebastian Kalemba en executive producer Małgorzata Mitręga weten aan IGN. Toen Cyberpunk 2077 een aantal jaar geleden uitkwam, stond de game vol met bugs. De game draaide zo slecht, dat Sony het spel zelfs tijdelijk van de PlayStation Store haalde en spelers hun geld teruggaf. De ontwikkelaar wist in de jaren daarna de game wel uitvoerig te verbeteren.

Bewuste ontwikkeling

Toch is het niet de bedoeling dat The Witcher 4 een soortgelijke rommelige start zal krijgen. Kalemba: "Allereerst: let it cook." Daarmee bedoelt hij dat de ontwikkelaar niet te gehaast te werk wil gaan en de game pas uit wil brengen wanneer het naar behoren draait. "Ten tweede is de manier waarop we games produceren inmiddels veranderd, op een erg goede manier. We definiëren heel bewust de verschillende stadia van ontwikkeling. Zo zorgen we dat de fundering eerst in orde is."

Volgens Kalemba is het verschil in vergelijking met de ontwikkeling van Cyberpunk 2077 nu al merkbaar. "Het helpt ons met het feit dat alles dat we creëren, enorm goed samenhangt met de rest van het spel. Daardoor hebben we het gevoel dat we meer controle hebben over een enorm complexe omgeving. En het geeft iedereen ook meer zelfvertrouwen over de gameontwikkeling op een dagelijkse basis."

Mitręga gaf daarnaast aan dat de ontwikkelaar probeert zogeheten 'crunch' te voorkomen. Daarmee wordt de periode voor release bedoeld waarin werknemers extreem lange dagen maken en soms ook in het weekend moeten werken. CD Projekt Red staat bekend om hun extreme crunchperiodes, maar volgens Mitręga verloopt de ontwikkeling van The Witcher 4 "op een gezonde manier, zodat mensen plezier hebben in wat ze doen. Dat is juist zo inspirerend, dat houdt de kwaliteit hoog. Het is een hoge prioriteit voor ons bij dit project. We plannen op een andere manier en communiceren met de teams."

Ciri

The Witcher 4 werd afgelopen nacht tijdens The Game Awards aangekondigd, en de eerste trailer toont dat Ciri het nieuwe hoofdpersonage van de game is. Aan IGN liet Mitręga weten dat Ciri "de meest organische, logische keuze" was om Geralt of Rivia op te volgen. "Het draaide altijd al om haar, zelfs in de boeken. Het is een ongelooflijk personage met veel lagen. We hebben vaarwel moeten zeggen tegen Geralt als protagonist, en Ciri is een voortzetting daarvan. Het voelt alsof het zo moest zijn."

Volgens Kalemba zorgt het feit dat Ciri jonger is dan Geralt er voor dat zowel de ontwikkelaar als spelers meer vrijheid krijgen om het personage te definiëren. "Ze staat op het punt de Witcher te worden. (...) Ze gaat op haar eigen manier om met monsters, missies en avonturen. Het geeft ons ook meer ruimte om andere verhalen te vertellen."

Zowel Mitręga als Kalemba erkennen dat sommige mensen op internet negatief zullen zijn over Ciri's rol in de nieuwe game, maar benadrukken dat het altijd al de bedoeling was om van haar het hoofdpersonage te maken. "Er zit een reden achter deze keuze, en het was niet zomaar willekeur. Ik herinner mij gesprekken van negen jaar geleden, toen we ons al afvroegen wie (Geralt) zou opvolgen. Ciri was meteen het antwoord."

The Witcher 4

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en inmiddels is dus bekend dat de nieuwe games om Ciri draaien, die in The Witcher 3 onder de hoede van Geralt viel en op momenten al bestuurbaar was.

De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". Het was al bekend dat CD Projekt Red over zou stappen op Unreal Engine 5 voor de nieuwe The Witcher-game.

In de bijna zes minuten durende trailer is te zien hoe Ciri een dorpje aandoet waar bewoners om de zoveel tijd een mens opofferen aan een monster - in hun ogen een offer aan de goden. Ciri probeert het meisje dat uitverkoren is om opgeofferd te redden en neemt het op tegen het monster.

CD Projekt Red benadrukt dat The Witcher 4 een singleplayer openwereld-rpg wordt en de start van een nieuwe saga is. Het bedrijf noemt het de meest ambitieuze openwereld-Witcher-game tot dusver. Een releasedatum en platforms zijn niet aangekondigd, maar het is zo goed als zeker dat het spel naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!