Maker Prince of Persia: The Lost Crown bedankt fans op social media
Gamer.nl
Nieuws

Maker Prince of Persia: The Lost Crown bedankt fans op social media

'Ubisoft wil in de toekomst graag meer Prince of Persia-ervaringen bieden'

De ontwikkelaar van het begin dit jaar uitgekomen Prince of Persia: The Lost Crown heeft fans in een statement op social media voor hun passie en enthousiasme bedankt.

"Ik ben enorm trots op het werk en de passie van ons team bij Ubisoft Montpellier, waarmee we een game hebben gecreëerd die resoneerde bij spelers en critici. Ik ben zeker van het succes van het spel op de lange termijn", zo schrijft senior producer Abdelhak Elguess. "We weten dat spelers liefde hebben voor deze franchise en Ubisoft wil in de toekomst graag meer Prince of Persia-ervaringen bieden."

Het statement komt vlak nadat naar buiten kwam dat het team dat The Lost Crown heeft ontwikkeld niet meer bestaat. In plaats daarvan zijn de mensen die het spel hebben gemaakt op diverse andere projecten binnen Ubisoft gezet. Volgens geruchten gaat het om Beyond Good and Evil 2, een nieuwe Ghost Recon-game en een remake van een Rayman-game. Dit terwijl het team naar verluidt plannen had voor een vervolg op The Lost Crown. Ubisoft zou daar echter geen interesse in hebben getoond, omdat het spel niet naar verwachtingen verkocht.

Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

Over Prince of Persia gesproken: er wordt nog altijd aan een remake van Prince of Persia: The Sands of Time gewerkt, die in 2026 uit moet komen. Daarnaast is de Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia beschikbaar, al is het niet bekend wanneer de volledige versie van de game verschijnt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!