Like a Dragon-studio zendt op 20 september een presentatie uit
Nieuws

Like a Dragon-studio zendt op 20 september een presentatie uit

Krijgen we daar eindelijk de nieuwe game van de ontwikkelaar te zien?

Ryu Ga Gotoku Studio, de ontwikkelaar van de Like a Dragon-franchise, zendt op 20 september om 12:00 uur Nederlandse tijd een presentatie uit.

De RGG Summit 2024-stream bevat informatie van de aankomende games van de studio, maar wat er precies getoond gaat worden is nog niet bekend.

De studio liet onlangs al weten dat het zijn nieuwe game op de Tokyo Game Show zou onthullen, dat loopt van 26 tot en met 29 september. Mogelijk krijgen kijkers van de stream alvast een voorproefje.

Onlangs lichtte Ryu Ga Gotoku Studio nog een tipje van de sluier op over hun nieuwe game. We kunnen jullie niet vertellen wat voor soort game het is, maar als we dat zouden doen, zouden jullie verrast zijn." Fans speculeren dat er over het volgende deel in de Like a Dragon-reeks wordt gepraat, al is dit niet bevestigd.

Begin dit jaar kwam het meest recente deel in de openwereldreeks, Like a Dragon: Infinite Wealth, uit. Het spel wereld wereldwijd goed ontvangen - ook Sander Hölsgens deelde in de Gamer.nl-recensie een 9,5 uit en noemde het spel "een fantastisch staaltje maatschappijkritiek, een uitstekend rollenspel, een tragische komedie, en een heerlijke persiflage op games als Pokémon, Crazy Taxi en Animal Crossing".

Eerder liet de ontwikkelaar al doorschemeren dat er mogelijk aan een nieuwe Like a Dragon-game wordt gewerkt, omdat er audities voor zogeheten 'Minato-dames' werden gehouden. Minato-dames is een term voor vrouwen in Japan die tijd spenderen in Minato Ward, een van de duurste plekken in Japan, en daar vooral zoeken naar mannen met een succesvolle carrière. 

Het is niet duidelijk wat het nieuwe deel precies inhoudt, maar het is wel duidelijk dat het niet om Yakuza Kiwami 3 - oftewel een remake van Yakuza 3 - gaat. Het kan gaan om een nieuw hoofddeel in de reeks, of een spin-off net als het eind vorig jaar verschenen Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.

Op 25 oktober verschijnt daarnaast een Japanse live-action-serie gebaseerd op de Like a Dragon-franchise op Amazon Prime Video. De serie gaat Like a Dragon: Yakuza heten en wordt geregisseerd door gerenommeerd regisseur Masaharu Take. Acteur Ryoma Takeuchi zal de hoofdrol als Kazuma Kiryu vertolken.

De Like a Dragon-reeks - die in het Westen lange tijd Yakuza werd genoemd - begon in 2005 en is sindsdien alsmaar populairder geworden. In de games doen spelers open werelden aan - vaak gebaseerd op Japanse steden - en worden naast verhalen rondom de Japanse criminele organisatie ook allerlei minigames aangeboden.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spider-Man 2-acteur Tony Todd op 69-jarige leeftijd overleden
Nieuws

Spider-Man 2-acteur Tony Todd op 69-jarige leeftijd overleden

Hij is ook in het aankomende Indiana Jones and the Great Circle te horen

Tony Todd, een acteur die onder gamers vooral bekend is als de stem van Venom in Marvel's Spider-Man 2, is op 69-jarige leeftijd overleden.

Todd stierf op 6 november in zijn huis in Los Angeles, zo meldde Deadline. Een sterfoorzaak werd niet naar buiten gecommuniceerd.

De acteur is bekend van diverse films en series, waaronder de oorspronkelijke en recente Candyman-films, Platoon, Final Destination en The Crow. Hij speelt ook het personage Locus in het aankomende Indiana Jones and the Great Circle en zal daar dus na zijn dood nog in te horen zijn. Andere games waarin het werk van Todd te horen valt, zijn onder andere Half-Life 2: Episode 2 en Half-Life: Alyx, Back 4 Blood en Call of Duty: Black Ops 2.

Insomniac Games, de ontwikkelaar van Spider-Man 2, reageerde op social media op het overlijden van Todd. "Insomniac is diepbedroefd door het overlijden van onze vriend Tony Todd. Hij bracht veel vreugde binnen onze studio tijdens de productie van Spider-Man 2 en naar fans over de hele wereld met zijn onnavolgbare stem en aanwezigheid. We are Venom... forever."

View post on X

He played Vortigaunts in Half-Life 2: Episode Two and reprised the role in 2020 VR game Half-Life: Alyx.

He also played Admiral Tommy Briggs in the 2012 release of Call of Duty: Black Ops II, as well as Doctor Rogers in Back 4 Blood.

Todd’s filmography also included performances in such major movies as Platoon, the 1990 remake of Night of the Living Dead and The Crow.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!